søndag den 7. april 2013

This Week #4





Hvad kan jeg sige... ugens højdepunkt: Game of Thrones! Jeg elsker HBOnordic! Jeg elsker Game of Thrones! Sæson 3 er startet! Yay!

Ellers forsøger jeg at komme ind i hovedet på en teenage-dreng, hold da op, det er virkelig farligt... Altså til min bog. Jeg ved da heller ikke lige hvorfor jeg fik den ide. Det er da virkelig at gøre det svære for mig selv, (og tro mig der er rigeligt andet at holde styr på) men jeg kan bare godt lide at man på den måde kommer anderledes ind under huden på personerne.

Meget forskelligt læsestof i denne uge, fra erotik, til fantasy, til børneeventyr. Bogen Emmy har desuden overrasket mig meget positivt, den får i en anmeldelse på i morgen.

Desværre har det været lidt for slow med skriveriplanen, da min gamle fjende, migræne, fik lyst til at dukke op i et par dage. TRE! Når man ikke rigtig har døjet med migæne i snart to år, så skal jeg lige love for man er ude af træning med at kunne klare flere ting samtidig. Nu er jeg tilbage til bare at ligge-som-en-grønsags-stadiet.


Ugen interessante links. Kun et. Men et meget vigtigt et!
Jeg har mange notater og mapper med inspirationsbilleder når jeg skriver. Så mange at de har en tildens til at blive væk i processen. Og det er lidt ærgerligt for jeg har virkelig brug for at have billederne til at visualisere med så min beskrivelser falder naturligt. Så jeg overvejer ret kraftigt at investere i Scrivener. Det skulle være programmET til de skrivende folk. Jeg har set en tutorial på det og det er helt vildt så meget man kan lege med notater og billeder til hver scene. Det ser helt fantastisk ud! 253 kr. Det må jeg kunne finde et sted.


Sangen jeg skriver/eksisterer bedst til ligenu: (Og så er den dansk! Jeg plejer at være elendige til danske sange).

SHARE:

4 kommentarer

  1. Game of Thrones rocks! Både som tv-serie og som bog. Jeg så første afsnit af tredje sæson i går, og så regner jeg med at læse fjerde bog i serien senere i denne måned... glæder mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kunne ikke være mere enig. Jeg kan næste ikke vente til hver mandag hvor sæson tre ruller over skærmen. Det er lang tid siden jeg sådan rigtig har haft det med en serien.

      Slet
  2. Jeg glæder mig også helt åndssvagt til at tage hul på sæson 3! Skal bare lige have grejet HBO Nordic først. Min svoger, som har læst bøgerne, er helt elektrisk over de ting, der kommer til at ske i denne sæson, så mine forventninger er omtrent på højde med The Wall.

    Og Over Byen er med på min egen skriveplaylist. Sjovt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bogen var i hvet fald helt fantastisk og der skete bare så mange ting! Men så vidt jeg har forstået har de delt den tredje bog op i to sæsoner. Så jeg er ret spændt på hvad de har taget med i sæson 3.

      Eji.. hvor sjovt med Over Byen. Den er også mega god. Er det til den anden bog?

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig