fredag den 17. maj 2013

Bevis for hvor dårlig jeg er til digte

Men af en eller anden årsag ville det her bare ned på papir

Men jeg tænkte det kunne være læreridt

Jeg ved ikke så meget om digte, men her er hvad jeg ved:

Et digt har bedre rytme
Et digt har flere metafore
Et digt er bedre på det sprog man er født med
Et digt er mere rent, simpelt og enkel
Og jeg ved at det her er en overspringshandling



I truly believe
in my Heart
I was born to do this

And I wish that was true

I hate my Heart
I would be happy so
so happy without it

I love it with all my heart
I hate it with all my heart

Endless conflicts
Black and White
Winning is colours

I know I'm
the only one
holding me back

I wish I knew why
I wish I could let go

I wish I could believe
in me
in myself

I wish I could die knowing
I gave it a try


Læs i stedet et smukt digt hos en der kan, her
SHARE:

2 kommentarer

  1. Du er bestemt ikke dårlig; det første digt er enormt charmerende!

    Jeg tror bare altid, digte vil føles ubærligt svære at formulere. Netop fordi de skal sige så meget, i så få ord som overhovedet muligt. Fordi de både skal beskrive og danne rytme på samme tid, uden at kompromittere hinanden. Av.
    Når man er sådan en storforbruger af ord, som jeg er, virker det i hvert fald som en håbløst besværlig opgave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. :0) Helt enig, jeg har det på samme måde.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig