torsdag den 16. maj 2013

Den Røde Slange anmeldelse


Den Røde Slange

Forfatter: Camilla Wandahl
Illustrator: Jesper Ejsing
Serie: Søstre På De Syv Have #3
Målgruppe: Børn og opefter
Udgiver: Høst & Søn
Udgivelsesdag: 17 maj 2013




Tak til Høst & Søn for anmeldereksemplaret, se også deres facebook side her






Sam er på jagt efter skattekortet, der kan vise vej til pigernes forsvundne mor. Men alt går ikke som planlagt, og snart må hun flygte fra kongens soldater med Prins Zako på slæb.

Sammen må det umage par kæmpe mod de farlige sørøvere fra piratskibet Den Sorte Vinge og sejle gennem Havet af Blod, hvor Den Røde Slange lever. Alt håb er ude. Kun forbudt magi kan redde dem nu!


Denne gang følger vi Sams på jagt, efter kortet de mangler for, at finde Vana og Sams mor. Camilla Wandahl forstår at sætte et forrygende eventyr sammen, så man nærmest holder vejret hele vejen gennem bogen. Det er en efterfølger der lever op til den høje standart fra de to første bøger.

Man kan sagtens læse denne bog uden at have læst de to første, men det synes jeg personligt vil være synd. Jeg synes man skal have hele eventyret med.

Selvom bogen er skrevet som letlæsning for børn, så er sproget alligevel meget dynamisk og flot varieret. Det vil være den helt ideelle bog at dele mellem forældre og deres børn. Da begge parter helt klart vil nyde og få noget ud af historien.

Jeg er også helt vild med de utrolig smukke illustrationer, der er i bogen. Jesper Ejsing er helt vildt dygtig. Billederne understøtter teksten på smukkeste vis.

Jeg kan ikke lade være med at håbe at Camilla Wandahl på et tidspunkt skriver en paranormal romance. Det tror jeg simpelthen hun vil være fantastisk til. Søstre på de syv have serien er den bedste letlæsningsserie jeg længe har læst.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig