søndag den 23. juni 2013

Dag 23: Nævn de 10 seneste ferier du har været på

Jeg har været utrolig privilegeret med rejser i min barndom, mine forældre tog os børn med til udlandet minimum en gang om året. Indtil de så fik sommerhus, så jeg har rigtig mange dejlige minder fra en masse rejser vi har været på. Her de sidste 5 år, har mig og min kæreste forsøgt at gøre det samme, men i 2010 blev det ikke til nogen rejse, fordi vi blandt andet købte hus og så var det svigerfars sidste leveår, så der var vi meget hos ham i den periode, og gudskelov for det.

2012 var vi i USA vestkysten vi kørte San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Las Vegas igen og LA. Der var så mange højdepunkter, fra den helt enestående fantastiske natur i Yosemite og Grand Canyon, til Las Vegas pulserende og høje storbys liv. I LA så vi blandt andet i Warner Brothers Studio og Universal Studio. På billedet kan man bl.a. se settet fra Friends <3
Så var vi i London for bl.a. at se J.K. Rowling og Warner Bros. Studio Tour London – The Making of Harry Potter. Og vi var inde og se Phantome of the Opera igen. Denne gang havde de lavet noget om i opsætningen, hvilket jeg faktisk synes var synd. Men det er altid farligt at pille ved noget originalt der har sat sig i folks hjerter.




2011 var vi igen i London. Vi elsker den by, vi kan ikke få nok af den. ;0) Nogle af højdepunkterne denne gang var helt klart at se Buckingham Palace, Windsor og Stonehenge. Og selvfølgelig alle de boghandler besøg og afternoon teas. Denne gang så vi Wicked musical og We will rock you. Jeg elskede Wicked, den var så fantastisk og eventyrlig. Og tilmed en skøn historie. We will rock you var jeg ikke så imponeret over. Der var ikke særlig meget sceneshow, og historien var dårlig. Så man skal helt klart se den for musikkens skyld.

2009 var jeg i London for første gang, min kæreste havde været der før. Jeg har siden været total skudt i London. Det er min absolutte yndlings by. Og ikke kun fordi at deres bøger er momsfrie. :0) Denne gang var vi på en meget turistet tur og så alle de ting man skal se som Tower, Big Ben, Parlament, st. Pauls mv. Af musicals så vi Phantome of the Opera som bare er helt vildt storslået og vi så også Løvernes Konge.

2008 i juli måned var vi en uge i Disneyland Paris. Det var anden gang vi var der. Og det var lige så hyggeligt og fantastisk som første gang. Jeg var nærmest som et lille barn og løb rundt og tog billeder af min niece med disneyfigurer. På billedet ses hun med Tornerose og Prinsen. Min søster har syet den flotte Tornerose dragt min niece har på. Vi var også lige et hurtigt smut forbi Paris hvor jeg fik købte de tasker jeg har vist på bloggen og jubilæums parfumen.
I august var vi en tur i Paris, som også er en helt unik og helt fantastisk by. Her spiste vi fin middag på en sejltur på Seinen, det var virkelig smukt at se det oplyste Eiffeltårn og by. Vi var også inde og se carberet på Moulin Rouge, og vi fik gået hele Louvre tyndt og fik set alle de enestående kunstværker.


2007 var jeg i Disneyland Paris for første gang, i en uge og jeg godt sige jer det er en kæmpe oplevelse. Især hvis i ligesom jeg har en masse nostalgi omkring prinsesser og Disney klassikkere. Vi kørte også et smut rundt og se Champagne området, vi var bl.a. inde og se Champagnehuset Möet et Chandon, som laver den bedste champagne nemlig den der hedder nektar. Mums. Vi var også i Paris hvor jeg købte Midnight poison parfumen for første gang. I Disneyland måtte jeg også købte en porcelænsfigur af Belle, den kunne jeg bare slet ikke stå for.

2003 var jeg en uge i Kroatien med mit amts gymnastikhold. Hvor vi lavede en frygtelig masse gymnastik.

2002 var jeg i Rom med min handelsskoleklasse, og sjovt nok også sammen med min kæreste som jeg har kendt siden handelsskole tiden. Vi så bl.a. Colosseum og den gamle romerske bydel.

2000 var jeg bl.a. i Tyskland med handelsskolen til Expo, hvor vi boede på Reberbane. Det var en hel anden oplevelse i sig selv. Derudover var vi på rundrejse med bus i østlandene med vores junioramts hold (gymnastik), hvor det bl.a. blev til gymnastik på asfalt og sov på en landbrugsskole med et toilet som var et hul i jorden. Vi var afsted i 14 dage, i Tyskland, Polen, Slovakiet og Litauen.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig