søndag den 14. juli 2013

Fra Papir til Skærm #7

Der er flere og flere bøger der efterhånden bliver lavet til film eller tv-serier, især YA bøger er i øjeblikket ret populære. Har vi ikke alle en yndlingsserie som vi ville ønske vi kunne se på det store lærred? Så løbende vil jeg kommer med en post når der er sket noget nyt. Det kunne være udgivelsesdato, plakater, nye annonceret titler, castings, trailers mv.


Nye filmplanlægninger

Heist Society af Ally Carter er nu på vej til den store skærm. Kilde.

Outlander af Diana Gabaldon har været i overvejelser omkring en tv-serie længe, men ser nu ud til at udkomme i 2014.

Kickstarter hjemmesiden er efterhånden blevet meget populær. Det er et sted hvor alle kan give et hvilket som helst beløb for at få startet et eller andet bestemt projekt. Det er nu også blevet populært for tv-serier, og en af disse er Morganville af Rachel Caine. De havde et mål på 75.000 $, som nu er nået. Det betyder de går i gang med projektet her til efteråret. Det er Rachel Caine der selv står for projektet. Det bliver umiddelbart en serie på 8-10 min hver afsnit, i  seks episoder. Amber Benson er rygtet at skulle spille Amelie.
Men som sidebemærkning så synes jeg kickstarter er en super fed måde for fans at vise sin støtte til projekter. På den måde tror jeg der kommer flere projekter som folk vil elske, frem for forsøg. Der skal selvfølgelig også stadig være plads til forsøg, for ellers så udvikler det sig jo aldrig. Men jeg kan godt lide at selvom man byder, så får man måske sit navn i rulleteksterne eller man får en speciel edition. Hvis altså projektet bliver til noget.



Trailers

Austenland


Jeg glæder mig så meget til at se Austenland, men jeg skal nu have læst bogen først.



Forzen




Forzen bygger løsligt på H.C. Andersens eventyr om isdronningen og er den helt nye Disney Klassikker. Rensdyret er bare mega cute, og så hedder det Sven! :0)




Saving Mr. Banks




Walter Disney var simpelthen en hel igennem fantastisk personlighed, og nu kommer filmen snart med Tom Hanks i hovedrollen. Som sådan bygger den ikke på en bog, og alligevel bygger den på en af grundstenene af Disney, nemlig Mary Poppins.
SHARE:

6 kommentarer

  1. Personligt glæder jeg mig ret meget til Ally Carters filmatisering. Rygterne har gået noget tid og jeg har virkelig håbet. Synes det var en fed bog, og kunne godt snart bruge en 3er. ;)

    Men jeg kunne også Virkelig godt tænke mig at se en filmatisering af Black Dagger Brotherhood. En som tør være tro mod bøgerne, filmatiserer dem som det de er, og ikke kaster Twilight-støv og dårlige skuespillere ud over det hele. :S

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan sagtens være det komme, især hvis Fifty Shades filmen bliver godt modtaget. :0)

      Slet
  2. Åh hvor jeg glæder mig til Saving Mr. Banks! Og også Frozen - Disney har en evig stjerne hos mig.

    Jeg er dog lidt i tvivl om Austenland. Jeg er vild med castingen, men umiddelbart lader filmen ikke til at have så meget med bogen at gøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå okay, mystisk. Jeg skal helt klart snart have læst bogen. :0)

      Slet
  3. Frozen ser virkelig sød ud! Og så er det jo en Disney klassiker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lige præcis. Den skal jeg helt klart se. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig