torsdag den 12. september 2013

Mystikeren anmeldelse

Mystikeren

Forfatter: Alyson Nöel
Serie: Soul Seekers #3
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: Mystic
Målgruppe: YA
Udgiver: Forlaget Alvilda
Udgivelsesdag: 12 september 2013


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret

 Læs først Skæbnekald og Ekko






Ét er, at det ikke altid er nemt for Daire Santos at bære det enorme ansvar, der hører med til at være søger. Noget andet er, at hendes konkrete mission: at besejre den onde Cade Richter, ganske enkelt virker umulig. Cades sjæl er nemlig vævet tæt sammen med hendes kæreste Daces sjæl, og det udsætter deres kærlighed for den ultimative prøve. Hvordan kan hun udslette Cade uden også at udslette sin egen kæreste? Er Daires og Daces kærlighed stærk nok til at overvinde døden? Og hvad venter dem på den anden side ...?



Jeg elsker at åbne en bog i en serie, som jeg har nydt fuldt ud. Soul Seekers serien kan jeg især lide fordi den er så anderledes fra mange andre paranormale YA bøger. Så det var med forventningens glæde jeg åbnede for Mystikeren.

På mange måder levede den op til mine sky høje forventninger. Men så alligevel ikke helt. Mystikeren er en slags mellembog, som vi ofte ser med det en to'er i en serie. Mystikeren handler stort set om eftereffekterne af hvad der skete i Ekko og bygger op til slutningen som vi får i fjerde bog.

Det er også en smule irriterende med de synsvinkelskift som forfatteren er begyndt at bruge i overflod. Jeg synes ikke de har nogen effekt. Man kommer ikke rigtig ind på Dace af den grund. Eller Daire eller Daces kærlighedshistorie.

Jeg bliver simpelthen også nød til at nævne coveret. Jeg elsker den grønne farve og blikket i hendes øjne. Og den hænger 100% sammen med de to første også mega flotte covers. Det understreger på en film måde den skønhed og naturmagi der er i bogen.

Daire Santos kan jeg rigtig godt lide som hovedperson. I starten var hun virkelig teenager, men hun er vokset med sin opgave, sit skæbnekald og det klæder hende rigtig godt. Hun er selvstændig og modig. Jeg synes også Dace er ved at skinne lidt mere igennem. Og så er det bare herligt at have et gensyn med alle de skønne bi karakterer, som er så unikke hver for sig.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig