tirsdag den 3. september 2013

Pretty Little Liars - Afsløringer

Pretty Little Liars - Afsløringer

Forfatter: Sara Shepard
Serie: Pretty Little Liars #4
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: Unbelievable
Målgruppe: YA
Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Se også Politikens facebookside for ungdomsbøger

Da dette er fjerde bog i en serie, kan der forekomme spoilers








Emily er sendt af sted til sin familie i Iowa. Aria hænger på sin far og hans unge, nye kæreste. Spencer frygter, at hun har mere at gøre med mordet på Alison, end hun selv ved. Imens svæver Hanna mellem liv og død, fordi - hun vidste for meget?. I fire år har Spencer, Aria, Emily og Hanna båret på en grusom hemmelighed. Nu truer den mystiske A med at afsløre det hele. Alisons morder er stadig på fri fod. De fire piger må stoppe ham eller hende. Men vil det også stoppe rædslerne i Rosewood, at de gamle hemmeligheder kommer frem i lyet? Eller er dette kun begyndelsen?  


Hold da op, sikke en bog. Nu sker der endelig noget. Dog en lidt langsom start, men hvad gør det når man får sådan et brag af en slutning. Fjerde bog i serien er nu tilbage på niveauet hvor jeg synes tv-serien befinder sig. Bare på sin helt egen robuste gren.

Måske var jeg lettere deprimeret efter at Toby blive slået ihjel. Da jeg elsker Toby fra tv-serien,. Eller måske er det fordi jeg heller ikke har kunnet lide er at jeg synes det er synd at pigerne ikke er gode venner som i tv-serien. Jeg synes jo virkeligt alt det med A må ryste dem sammen. Der var i hvert fald noget der fik mig til at kunne lide bog-serien mindre end tv-serien. Men man må jo ligesom komme over det og se og komme videre og det gjorde den her bog for mig.

Jeg synes at jeg med afsløringer er kommet ind til kernen af hvad bog-serien er og giver. Jeg synes den er mindre forvirrende og mere forklarende, og jeg glæder mig til at læse mere. Jeg tror jeg fra nu af bedre ville kunne afskille de to, bog- og tv-serien, samtidig med at jeg tror de vil supplere hinanden godt.

Noget af det jeg godt kan lide er at de fire piger får mere hver sin historie. Måske er det i kraft af at de ikke er de bedste veninder, jeg synes nu godt man kunne have begge dele. Men jeg nyder at komme mere i dybden af hvem Emily, Aria, Spencer og Hanna er.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig