tirsdag den 26. november 2013

Beautiful Creatures - Udfriet anmeldelse

Beautiful Creatures - Udfriet


Forfatter: Kami Garcia og Margaret Stohl
Serie: Beautiful Creatures #4
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: Beautiful Redemption
Genre: Paranormal Romance
Målgruppe: YA
Udgiver: forlaget Carlsen, facebookside


Dette er et anmeldelseseksemplar, men meningerne er som altid fuldstændig mine egne.










Ethan Wate har brugt det meste af sit liv på at længes væk fra den stillestående sydstatsflække Gatlin. Men han havde aldrig forestillet sig, at han ville blive tvunget til at forlade byen og venner og familie uden at sige farvel. Da han kommer til bevidsthed efter springet fra vandtårnet, befinder han sig i en åndelig parallelverden til Gatlin, hvor han møder sin afdøde mor. Han er glad for at kunne være sammen med hende, men ulykkelig over at være adskilt fra Lena. Han har derfor kun ét mål: at finde en vej tilbage til Lena og den dødelige verden. For at kunne det må han have adgang til Casterkrøniken hos Det Fjerne Førerskab og destruere den side, hvorpå hans skæbne allerede står nedskrevet. Det medfører en lang farefuld rejse, der bringer ham tæt på ondskabens væsen. Hjemme i Gatlin venter Lena på en slags tegn fra Ethan, så hun ved, at han ikke er borte for altid, og hun er klar til at gøre, hvad der end kræves for at få ham tilbage – også at sætte venner og families liv på spil. Da hun finder ud af, at Ethan har brug for Månebogen, som Abraham Ravenwood er i besiddelse af, går hun i forhandling med Abraham, vel vidende at prisen er høj.    


Ved i hvad den sidste bog i denne populære bog handler om? Ingenting. Ethan er stuck i døden, og vil gerne tilbage til de andre. Alle (og jeg mener virkelig alle) vil gerne have ham tilbage, og så kan i nok godt regne hele plottet ud derfra. Jep, bogen handler kun om det.

Jeg havde bestemt regnet med at de onde fra de tre første bøger ligesom måske var lidt svære at slippe af med og måske krævede lidt mere kamp, men nej. Det er faktisk forbavsende let. Så let at man tænker, hvorfor så alt det besvær i de første tre bøger? Det virker desværre lidt for urealistisk.

Selve den åndelige parallelverden til Gatlin synes jeg egentlig fungere rigtig godt. Det må jeg tilstå jeg var lidt bange for, men det var egentlig okay.

I den sidste bog følger vi både Ethans og Lenas synsvinkel. Finaly oplever vi Lena. Det gjorde forfatterene faktisk ret godt, og jeg er glad for jeg lige fik det med. Hendes synspunkt har jeg savnet gennem hele serien.

Så ingen epic slutning på Beautiful creatures serien. Alt bliver ligesom bare plasket til med lyserød maling og tada... serien slutter.

Hvorfor så tre stjerner og ikke to? Fordi at selvom bogen ikke rigtig handlede om så meget, så blev jeg mærkeligt nok ikke irriteret på bogen. Den holder i princippet hvad den lover, og jeg er overbevidste om at fans af bogen vil elske den sidste bog i serien. Jeg blev da også selv fint underholdt.




Er Beautiful Creatures - Udfriet noget for dig? Så kan du ligenu få 16% rabat hos cdon.
Tryk på ikonet og du kommer direkte til bogen.
 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig