onsdag den 27. november 2013

Sort blod anmeldelse

Sort blod

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Illustrator: Bodil Bang Heinemeier
Genre: Fantasy, zombier
Målgruppe: Alle
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret














Zombien brøler højt. Så åbner den munden. Stanken får Ava til at knibe øjnene sammen. Den stikker tungen frem og lænser sig frem. Vil den... slikke på hende?! Den sorte tunge nærmer sig hendes kind. Hvis den først smager på hende, er det ude med os...


Jeg ved ikke om forfatteren har ladet sig inspirerer af f.eks. The Walking Dead tv-serien, men hun har i hvert fald ramt stemningen lige i øjet. Selvom bogen faktisk er lidt en letlæsningsbog så kan den alligevel læses af alle. Der er ingen aldersbegrænsning på bogen, og den taler på ingen måde ned til børn. Med det mener jeg at den ikke er så forudsigelig som meget andet letlæsningslitteratur er.

Forfatteren Nicole Boyle Rødtnes har et fantastisk sprog, hun formår at fortælle virkelig meget på relativt få linjer. Flowet er så godt at man har meget nemt ved at leve sig ind i den aktion fyldte historie. Det er faktisk så godt skrevet og så godt fundet på, at en forfatter som Nicole er lige det vi har brug for i Danmark, for at slå ungdomsgenren ordentligt fast herhjemme. Det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om efter kun en bog, men jeg har lige blevet færdig med tre bøger af forfatteren og de har alle sammen den høje kvalitet.

Illustrationerne er fantastiske, de sætter gode billeder i hovedet, og de er ikke for klamme. Hvilket jeg personligt er glad for.

Skøn, skøn bog, mere af sådan noget her i Danmark, tak.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig