torsdag den 27. marts 2014

Den gyldne skål 3 - Ruinens Hemmelighed

  
Forfatter: Peter Gotthardt
Serie: Den Gyldne Skål #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Børn
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret

















Pigen Morgengry har mistet himmeldragens gyldne skål. Hun bliver forvist til jorden og kan kun vende tilbage, hvis hun finder skålen.

De tre venner er nået frem til Stridsdal. Her et sted er guldskålen gemt. Men i dalen bor der også en mægtig troldmand, og dødens vagter svæver rundt for at slå ned på alle fremmede.



Tredje bog i 'Den Gyldne Skål' serie er indtil videre den jeg synes mindst om. Der er gået lidt for meget mellembog i den her, og den står ikke helt lige så skarpt som de to første.

Dermed sagt så tror jeg bestemt ikke, det er noget børn vil ligge så meget mærke til. Det høje tempo er nemlig velbevaret og eventyret er lige så begivenhedsrig som de ander bøger.

Jeg elsker de her nye børnebøger hvor der både er en dreng og en pige i hovedrollen. Det synes jeg rigtig godt om. For så er bogen ikke så kønsopdelt som mange børnebøger ofte kan være. Især inden for fantasy. I de helt små børnebøger er de ofte henvendt til drenge, og hvorfor? Jeg ELSKEDE en god fantasy historie, som barn. Og gør det da stadig. ;0) Omvendt er det også som om, at drenge skal beskyttes mod alt hvor der er en pige uden på coveret og bare fornemmelsen af noget lyserødt. Så det gør den her bog blandt andet flot op med. Her er der plads til alle, og ingen skal føle sig udenfor.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig