lørdag den 12. april 2014

Divergent filmanmeldelse




 
Divergent


Filmen 'Divergent' foregår i en nær dystopisk fremtid, hvor Chicagos befolkning opdelt i faktioner - de uselviske, de intelligente, de fredelige, de ærlige og de frygtløse.

Da teenagepigen Tris Priors skal tildeles sin faktion, viser det sig, at hun er en afviger, der besidder samtlige egenskaber. Opdagelsen gør Tris til samfundsfjende og introducerer hende for en mørk side af det tilsyneladende fejlfri system.




Jeg havde ikke så høje forventninger til den her film som jeg havde før jeg læste Allegiant, men den bog ødelagde lidt hele serien for mig må jeg tilstå. Den var virkelig frygtelig.

Så det var ikke med største begejstring jeg alligevel lod mig dumpe ned i biografsædet. Det var lidt mere en form for pligt end begejstring, at jeg følte jeg skulle se den.










Gennem filmen fandt jeg faktisk det der fik mig til at elske bog-serien helt i starten, men det var med en kombination af glæde sammen med bitter smag i munden, fordi de handlinger jeg troede betød noget i virkeligheden ikke ender med at betyde noget som helst i den sidste bog. Man kan så håbe at de laver den sidste film fuldstændig anderledes fra bogen. De er nemlig allerede i gang med at indspille Insurgent, så sandsynligheden for at den sidste film også kommer er forholdsvis høj. Især fordi de lige har udtalt at den sidste film bliver delt i to.

Det er virkelig svært at gætte sig til om de vil ændre noget, især fordi jeg synes at de nærmest fulgte den første bog slavisk og de tager også de ting med som jeg faktisk allerede i 1'eren fandt tvivlsomme.





Personligt er jeg faktisk ikke den største fan af skuespilleren Shailene Woodley, jeg synes lidt hun er for meget en kopi af Jennifer Lawrence. Men jeg må sige at jeg synes faktisk at hun spillede Tris spot on. At jeg så ikke er så vild med karakteren Tris er så en hel anden historie. Shailene Woodley spiller hendes følelseskoldeside efter bogen. Theo James gør det virkelig godt som Four, og det er skønt, for han er min absolutte yndlingskarakter i hele serien.






Fans af bogen bliver bestemt ikke skuffet, så de skulle bare tage ind og se den med det samme. Dem der var fans og blev tabt under Alligant, i kan helt sikkert også lide filmen. I kan også sagtens tage kæresten med, for der er masser af aktion til dem.





Hvis du ikke har læst serien, no worries, den er nemlig også for dig. Så mit råd er tag ind og se Divergent i biografen. Du vil helt sikkert ikke fortryde det.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig