onsdag den 27. august 2014

Winds of Salem review

Winds of Salem

Forfatter: Melissa de la Cruz
Serie: The Beauchamp Family #3
Genre: Paranormal - nordisk mytologi, hekse
Målgruppe: Voksne


Serien er ikke oversat til dansk


 


















Freya Beauchamp is trapped in 1692, in Salem of all places, with no recollection of her past. A powerful enemy spell has sent her spiraling away so that she is separated by centuries from her mother, Joanna, and sister, Ingrid. This is not good news for a twenty-first-century witch. Not to mention the immediate threat she faces from the wealthy and influential Putnam family. When little Annie Putnam is one of the first to make accusations of witchcraft, her landowner father jumps at the opportunity to consolidate his power and expand his holdings in Puritan Salem Town.


Winds of Salem var en skuffende afslutning for mig på The family beauchamp trilogien. Jeg havde håbet at forfatteren havde gravet endnu mere ned i den nordiske mytologi. Men alt i alt er det en fin lille hekse-historie, men jeg håber at tv-serien (der bygger på denne bog-serie) indfrier mine forventninger i en større grad.

Jeg synes the Winds of Salem var fyldt med "nemme" løsninger og ligegyldige hændelser. Historien handler en stor del om at den ene søster er fanget i Salem i tiden under heksebrændingerne. Hvilket jeg synes er lidt malplaceret at det sker her i den sidste bog, for det ødelagde lidt flowet.

Sproget er skrevet til voksne, og det er skrevet i en meget fortællende stil. Hvilket kræver lidt tilvænning, indtil denne sidste bog - der var det som om jeg endelig kom rigtig ind i sproget - men man kan sige at det måske er lidt langt tid at vente.

Jeg var heller ikke særlig stor fan af slutningen. Selvom jeg faktisk synes at den fungerer godt, så trak det for mig mere ned på den overordnede oplevelse af serien.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig