tirsdag den 14. oktober 2014

Confessions of a Shopaholic

Confessions of a Shopaholic

Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #1
Genre: Chick-lit
Målgruppe: Voksne


Udgivet på dansk ved Lindhardt og Ringhof





















MEET BECKY BLOOMWOOD, AN IRRESISTIBLE HEROINE WITH A BIG HEART, BIG DREAMS --- AND JUST ONE LITTLE WEAKNESS ...

Becky Bloomwood has what most twenty-five-year-olds only dream of: a flat in London's trendiest neighborhood, a troupe of glamorous socialite friends, and a closet brimming with the season's must-haves. The only trouble is, she can't actually afford it --- not any of it. Her job writing at Successful Saving magazine not only bores her to tears, it doesn't pay much at all. Still, how can she resist that perfect pair of shoes? Or the divine silk blouse in the window of that ultra-trendy boutique? But lately Becky's been chased by dismal letters from Visa and the Endwich Bank --- letters with large red sums she can't bear to read --- and they're getting ever harder to ignore. She tries cutting back; she even tries making more money. But none of her efforts succeeds. Her only consolation is to buy herself something ... just a little something ...



Jeg sprang ikke med på Shopaholic bølgen dengang den første gang så dagens lys. Jeg besluttede mig for at se filmen først for at vurderer om det var noget jeg ville læse. Og det var dumt. For jeg fandt filmen ret så elendig og ligegyldig. Hovedpersonens dumhed irriterede mig ud over alle grænser - ja ingen overraskelser der. Så jeg turde ikke gå i gang med bøgerne, men de har alligevel ikke helt kunnet slippe sig tag i mig, og da jeg så at Kinsella kom til bogforum. Ja så besluttede jeg mig for at nu var det altså nu.

Og godt jeg gjorde det! Jeg elsker "Confessions of a Shopaholic" - det er jo en fantastisk historie! Ja hovedpersonen er naiv, men hun er naiv på den realistiske måde, og ikke på den der irriterende måde nogle forfattere har en tildens til at gøre deres hovedpersoner for at få deres plot til at gå op. Becky Bloomswood virker til at være en fuldendt karakter med svagheder og styrker. Ja jeg blev da ofte ret irriteret over hvor dum hun nogle gange er, men de øjeblikke er simpelthen så morsomme så irritationen får grin til modspil.

Jeg synes faktisk Sophie Kinsella gør et fantastisk stykke arbejde. Jeg ville ønske jeg kunne skrive ligeså godt som hende. Hun får os til at heppe med en nogle gange ret usympatisk hovedperson og det elsker jeg. Jeg elsker at de styrker Becky Bloomwood har er lige så stærke - hvis ikke stærkere - end hendes svagheder. Hun erkender sine fejl. Hun er selvstændig og accepterer ikke at andre løser hendes problemer for hende. Hun er frygtløs og hun har et fantastisk hjerte for sine medmennesker.

Efterfølgende har jeg set filmen igen, og kan konstaterer at jeg stadig finder den elendig. De har taget alt det gode ud og bare proppet alle de sjove kiksede scener ind, så det efter min mening bliver alt, alt for meget. Alt for kunstigt og alt for Hollywood romance comedy agtigt. Så et godt råd, lad dig ikke afskrække af filmen. Bogen har mere dybde, selvom den er fjerlet og en stor chokoladeæske af guilty pleasure.

Så selvom jeg sluttede den første bog i weekenden, så gjorde jeg allerede bog nummer to færdig i dag, og jeg har svært ved ikke at sætte mig til at læse bog tre med det samme, i stedet for lige at lave lidt arbejde. Og det er altså virkelig en skøn følelse.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig