onsdag den 15. oktober 2014

Min bogreol på mofibo #1

Det her indlæg er det første i en kort lille serie, som kan sammenlignes lidt med currently reading. Altså hvor jeg viser bøger jeg godt kunne tænke mig at læse, til inspiration.

Da vi var til bogbloggertræf fik vi nemlig et gratis medlemskab af mofibo, og jeg er ret så begejstret og har allerede været en lang række bøger igennem, som jeg har tilføjet på min bogreol på mofibo. Jeg har faktisk godt tre hundrede bøger på den liste. Så der er altså rigeligt at gå i gang med. Jeg regner dog ikke med at vise jer alle 300 bøger - bare rolig, men sådan lige et udpluk hist og her af bøger som jeg synes virker spændende.



Den første er en lidt bizar bog, men jeg er frygtelig nysgerrig på den. Og den er ret kort så jeg overvejer at skifte den ud med kogebogs anmeldelsen i næste uge til min næste Jane Austen tema-uge.




A titillating mashup of an erotic bestseller and a romantic classic, peppered with puns, this eBook is sure to satisfy those who love Fifty Shades of Grey and Pride and Prejudice! When Mr. Elliot Bingley comes to court Lizzy Bennet’s sister, she meets his mysterious, grey-eyed friend, a Mr. Fitzwilliam Darcy. It takes only one meeting before Lizzy is lured into Darcy’s secret world of lascivious practices and lusty urges. Her heart is racing and her bloomers quivering at the thought of submitting to Mr. Darcy’s every whim…



Her er en bog jeg virkelig har set frem til at læse længe, især fordi jeg har fået den anbefalet. Så nu har jeg den da endelig.


When Brittany Ellis walks into chemistry class on the first day of senior year, she has no clue that her carefully created “perfect” life is about to unravel before her eyes. She’s forced to be lab partners with Alex Fuentes, a gang member from the other side of town, and he is about to threaten everything she's worked so hard for—her flawless reputation, her relationship with her boyfriend, and the secret that her home life is anything but perfect.

Alex is a bad boy and he knows it. So when he makes a bet with his friends to lure Brittany into his life, he thinks nothing of it. But soon Alex realizes Brittany is a real person with real problems, and suddenly the bet he made in arrogance turns into something much more. In a passionate story about looking beneath the surface, Simone Elkeles breaks through the stereotypes and barriers that threaten to keep Brittany and Alex apart.






Sommerbogen af Tove Jansson har rullet over bogblogland så mange gange at jeg nu også rigtig gerne vil læse den. Med alle de rosende ord, så er det jo et sikkert hit.




Tove Marika Jansson var en finlandssvensk forfatter, maler og tegner. Hun var uddannet maler og tegner og udgav i 1945 sin første bog. I bogen introducerede hun os for den verden, hvori vi kunne finde mumitroldene.

“Sommerbogen” er titlen på en kortroman om Sophia og hendes farmor. Sophia er en nysgerrig lille pige på seks år. Sophia har mistet sin mor, og tilbringer den første sommer derefter på en lille ø i den finske skærgård med sin farmor. Sammen går de på jagt i den store verden, som byder på smukke skibe, dybt vand, små insekter og yndefylde blomster.

I “Sommerbogen” kan du læse om deres tilværelse og om naturens påvirkning på dem






Min historiske interesse blev også ret så glad da den så at 'En kvinde i Berlin' var på Mofibo. Den bog har jeg sukket efter rigtig længe. Den lyder sindssyg interessant. Dagbogsnotater under anden verdenskrig fra en anonym tysk berlinsk borger.





Between April 20th and June 22nd of 1945 the anonymous author of A Woman in Berlin wrote about life within the falling city as it was sacked by the Russian Army. Fending off the boredom and deprivation of hiding, the author records her experiences, observations and meditations in this stark and vivid diary. Accounts of the bombing, the rapes, the rationing of food and the overwhelming terror of death are rendered in the dispassionate, though determinedly optimistic prose of a woman fighting for survival amidst the horror and inhumanity of war. This diary was first published in America in 1954 in an English translation and in Britain in 1955. A German language edition was published five years later in Geneva and was met with tremendous controversy. In 2003, over forty years later, it was republished in Germany to critical acclaim - and more controversy. This diary has been unavailable since the 1960s and is now newly translated into English. A Woman in Berlin is an astonishing and deeply affecting account






Efter at have læst forfølgeren, så har jeg fået lyst til at læse mere af A.J. Kazinski, og jeg har et rigtig godt øje til 'En hellig alliance' som simpelthen lyder så spændende.





Som nyligt fyret journalist på en stor dansk avis, er Evas Katz's liv gået i stå. Hun er 35 år, lever alene i et håndværkertilbud - og bærer på en altfortærende sorg, som hun ikke deler med andre. Da hun får job i en børnehave, ser hun det som en ny start på tilværelsen. Men i mødet med en fem år gammel dreng vendes Evas liv på hovedet, da hun får mistanke om at drengen tilsyneladende har været vidende til et makabert mord i sin nærmeste familie. Drengen vil ikke sige noget, og da myndighederne tror der er tale om et selvmord, må Eva forfølge det eneste spor hun har: En primitiv børnetegning og det faktum at drengen kommer fra en ganske særlig familie. Hans mor er nemlig hofdame for den danske kronprinsesse, og drengen har sin daglige gang hos den kongelige familie. Langsomt går det op for Eva at hun står over for en forbrydelse der trækker spor ind i det danske kongehus - og har tråde tilbage til en 200 hundrede år gammel alliance der stadig aktivt arbejder på at få genindsat monarker overalt i Europa.EN HELLIG ALLIANCE er en velresearchet, hæsblæsende thriller der handler om kampen mellem demokrati og monarki. Den tager læseren med om bag Disney-facaden på de europæiske kongehuse - og blotlægger dem som det de er: En stor magtfuld familie, gift ind i hinanden på kryds og tværs, der sammen kæmper for at bevare og udvide deres privilegier.Forfatterne: A.J. Kazinski er pseudonym for forfatter og tidligere filminstruktør Anders Rønnow Klarlund og forfatter Jacob Weinreich. A.J. Kazinski har tidligere udgivet de internationale bestsellere Den sidste gode mand(2010) og Søvnen og døden (2012). Den sidste gode mand fik Det Danske Kriminalakademis debutantdiplom 2010 og den prestigefyldte franske pris, Prix Relay, i 2011





SHARE:

4 kommentarer

  1. Jrg kan varmt anbefale en hellig alliance! Den er så fantastisk og overraskede mig sindssygt positivt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh.. det lyder godt. Den ryger hermed op på min læseliste.

      Slet
  2. Hvor er det en smart idé med disse indlæg. Jeg vil i hvert fald helt sikkert følge med, og se om du finder frem til nogle bøger, som jeg også bliver nødt til at tilføje til min reol på Mofibo :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt! :0) Og tak. Ja det ideen til indlægget startede faktisk fordi jeg tænkte det kunne være vildt spændende at se hvad andre har valgt.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig