torsdag den 16. oktober 2014

Slaverne fra Socorro

Slaverne fra Socorro

Forfatter: John Flanagan
Serie: Våbenbrødre #4
Originalsprog: Engelsk
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck



Tak til Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck for anmeldereksemplaret
















I den fjerde bog i serien Våbenbrødre møder vi igen den unge Hal og hans modige skibsbesætning.

Da hejrene bliver udnævnt til at skulle tjene kongedømmet Araluen, er de spændt på, hvilke udfordringer der venter dem. Hal, Stig, Thorn og de øvrige hejrer sejler forventningsfulde af sted, med et uventet, nyt besætningsmedlem om bord.

Men en fjende fra deres fortid dukker op og er årsag til, at hejrene må påtage sig den farlige opgave at befri tilfangetagne araluanere fra slavemarkedet i Socorro. Selv om en ranger fra Araluan hjælper dem, kan det vise sig, at opgaven er større, end de kan klare.



Bog nummer tre i serien slutter så perfekt at jeg ikke var sikker på om der ville komme flere bøger i serien. Jeg har også flere steder hørt den omtalt som en trilogi, men heldigvis kom der flere bøger. For Våbenbrødre er en utrolig hyggelig fantasy bog. Når jeg sidder med den føler jeg at jeg kommer fuldstændig ned i tempo og trækker stikket fuldstændig ud og forsvinder ind i en anden verden.

Det har da også sine ulemper. For den starter en smule langtrukket ud, og man skal næsten tage sig tid til at komme ned i tempo, men når man er i universet så er det herligt. Så er der pludselig action, venskaber og eventyr, og underliggende tematikker.

Jeg synes faktisk på mange måder, sådan rent teknisk i hvert fald at denne fjerde bog er bedre end de forgående, men jeg savner alligevel at historiens hoved handling havde rykket sig bare lidt mere, men igen bogen holder egentlig hvad den lover, og man kan vel ikke tillade sig andet end at værdsætte den for det den er. Et skønt bekendtskabt der tager mig ind i en fantastisk fantasyverden.

Skøn bog jeg håber han skriver flere for jeg glæder mig allerede til at besøge universet igen.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Han skriver helt sikkert flere bøger i den serie. Mindes at have set eller læst et interview hvor han siger at den måske ksn gå hen og blive længere end Skyggens Lærling serien.

    Jeg er også selv ret vild med Flanagans bøger fordi jeg bare altid nyder at læse dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Huha... ja det kan jeg godt se. Jeg har ikke læst hans Skyggen lærling serie, er den god?

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig