søndag den 5. oktober 2014

Fantasy bogmesse eller 24 Hour Readathon?

 
 

Der er lavet lidt om på rækkefølgen i den her uge, f.eks. havde jeg et forfatterinterview i onsdags, og i går var børnebogsdag og ikke den sædvanlige filmdag. Jeg vender tilbage til min sædvanlige rækkefølge i næste uge – men i dag... Laver jeg også lidt om.

I dag vil jeg nemlig snakke om at det snart er 24 Hour Readathon, det er faktisk den 18/10 det går løs og det er bestemt ikke for tidligt at udvælge sig bøger.  For dem der ikke ved hvad 24 Hour Readathon går ud på, så handler det i alt sin enkelthed om at læse bøger i 24 timer – helst i træk. Det er nu aldrig lykkes for mig at holde mig vågen, men anyway, det fede ved det hele er at man læser det sammen med en masse andre rundt om i verden, og de danske bogblogs er ret gode til at deltage, og holde deres blog super godt opdateret samtidig, så det er altid en stor fornøjelse at følge med i. Læs mere om Deweys 24 Hour Readathon her: http://24hourreadathon.com/

Selvom jeg vildt godt kunne bruge at begrave mig i bøger i 24 timer, kommer jeg ikke til at deltage i år. Jeg skal nemlig til fantasy bogmesse på Herlufholm. Yay! Det er første gang jeg skal med og jeg glæder mig helt sindssygt. Nanna Foss’ bog udkommer officielt om søndagen og der har jeg tænkt mig at stille op som et stort heppekor. 

Ellers er det faktisk et ret fedt program, i kan se det her: http://fantasybogmesse.dk/program-2014/






Både Camilla Wandahl, Mette Finderup, Kenneth Bøgh Andersen, Christina Bonde, Nick Clausen og Sara Ejersbo Frederiksen er at finde på scenen i løbet af weekenden. Så mens hele verden læser, så står weekenden stadig i bøgernes tegn for mig, jeg sidder bare og høre om skønne, skønne danske fantasy bøger, samtidig med jeg kaster enkelte blikke ned på mobilen for at følge med i andres 24 Hours Readathon. Sidste gang deltog jeg desværre heller ikke, men jeg nød virkelig at følge med i kulisserne hos de andre der deltog. Så det kan altså anbefales hvis man ikke lige umiddelbart vil springe på 24 Hour Readathon udfordringen.




Pst... hvis ikke du har set det så er bogforumprogrammet offentliggjort. Du kan se det her: p://www.bogforum.dk , jeg kommer med en blogpost senere om hvad jeg selv regner med at se og hvad jeg anbefaler. Men jeg er allerede helt begejstret over at have spottet følgende internationale navne: Jojo Moyes (en plus en), Sophie Kinsella (Shpopaholic), Amanda Lindhout (Huset i himlen) og Kate Atkinson (Liv efter liv)

Skal du også lave noget med bøger den 18-19 oktober?
SHARE:

5 kommentarer

  1. Jeg skal også til fantasymessen i år - så endnu en gang må jeg sige nej til readathon :o

    SvarSlet
  2. Åh en skam du ikke kan være med til readathon – men fantastisk med fantasymesse! Lyder jo som en drøm :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lyder helt fantastisk for sådan en fantasy nørd som mig. :0) Så jeg glæder mig helt vildt, men ja det er da lidt øv jeg igen misser readathon, men så må jeg jo følge jer andre. ;0)

      Slet
  3. Selvom jeg glæder mig helt vildt til readathon, så ville jeg ønske jeg kunne være med på bogmessen. Så mange skønne forfattere samlet på et sted! Glæder mig til at læse om din oplevelse! :-)

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig