fredag den 3. oktober 2014

Kys mig langsomt

Kys mig langsomt
 
Forfatter: Tammara Webber
Serie: Contours of the Heart #1
Originalsprog: Engelsk
Genre: Realisme
Målgruppe: New Adult og opefter
Udgiver på dansk: Gyldendal
 
 
Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jacque
line er lige startet på universitetet, da hendes kæreste gennem tre år slår op med hende. Jacqueline er knust, og da hun endelig kommer lidt ovenpå og tager med veninderne til fest, bliver hun overfaldet på vejen hjem. Heldigvis kommer Lucas hende til hjælp. Lucas, den mystiske fyr som altid sidder og tegner under forelæsningerne. Lucas, den cool fyr med motorcykel, som ved, hvordan man slår fra sig. Lucas, den søde barista fra den lokale kaffebar. Lucas, den flotteste fyr på uni.

Jacqueline er forelsket. Og forelskelsen er gengældt. Eller er den? Lucas kan også være hemmelighedsfuld og fjern. Og midt i alt dette vil Jacquelines eks-kæreste have hende tilbage.
 
 
 
Kys mig langsomt er så vidt jeg husker en amerikansk selvudgiver under navnet Easy. Jeg ved ikke hvor godt den er redigeret til hos forlag siden, men gid de danske selvudgivere kunne producerer noget lignende. Kys mig langsomt er en virkelig skøn bog, jeg nød hvert et øjeblik i selskab med nogen - og jeg mener virkelig selskab - bogen føles næsten som en god snak med sin bedste veninde. Den giver mig en pause i den travle hverdag, som jeg ikke kunne have været foruden. Min hverdag har været lidt travlt på det sidste og så er der ikke rigtig plads til bøger hvor jeg skal fordybe mig en masse. Den her bog forærer mig faktisk dybde samtidig med at den underholder mig, og det elsker jeg den for.

Bogen har jeg sat i kategorien New Adult, det er en kategori som ikke rigtig findes på dansk, men alderen på hovedpersonen og beskrivelserne af sex i bogen gør bare at den i min verden høre til i målgruppe fra 15 + Det er en målgruppe hvor man ikke længere fokuserer på hvad personerne skal blive, men nærmere om de valg de har taget er de rigtige. Hvilket jeg synes er dejligt forfriskende, så det er fedt at den type bøger nu også udkommer på dansk.

Kys mig langsomt er en bog uden filter. Det er en bog der med det samme giver nærvær til læserne. Jeg elsker at en bog kan være så god og samtidig handle om store tematikker. Jeg elsker at der er en kontrast, fordi det gør virkningen større. Ofte synes jeg alt for tit at bøger med store tematikker bare maler alting sort og så bliver det hele så ligegyldigt og kedeligt, men her er det menneskeligt og nærværende, og det er virkelig fedt!
SHARE:

2 kommentarer

  1. Åh, hvor har du virkelig ret. Det føles nærmest som om, at man bare sidder og snakker med en veninde. Jeg beundre virkelig Webber for at kunne skrive så let, men stadig have en masse dybde i det, hun skriver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja enig, det er helt fantastisk som hun kan skrive, så man virkelig både bliver underholdt og samtidig får en masse dybde med. Den slags bøger elsker jeg. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig