søndag den 12. oktober 2014

NaNoWriMo

Oktober dukkede pludselig op, med masser af travlhed og spændende udfordringer for mit vedkommende. Normalt tænker jeg på oktober måned som: måneden før NaNoWriMo (og de første juletanker - jep, jeg er en af den slags skøre mennesker)

Hvis du ikke kender NaNoWriMo, så er det en måned hvor rigtig skrivegale skriveglade folk sætter sig til at udfordre dem selv ved at skrive 50.000 ord på en måned. Et eller andet sted så lyder det jo ikke så slemt vel? Det er trods alt kun 1667 ord om dagen. Ja, det tænkte jeg også indtil at jeg rent faktisk satte mig ned og forsøgte for to år siden. Sidste år gennemførte jeg. Yay... Og det var en utrolig fed følelse. Ja generelt kan jeg faktisk kun anbefale NaNoWriMo, for det får en til at sætte sin røv i stolen og skrive. Det skulle man tror var nemt for dem der elsker at skrive, men sådan har det bestemt ikke været for mig. For det faretruende hvide papir kan give mange paniske tanker. Så mødet med papiret er ikke altid så rart, så NaNoWriMo er en god måde til at komme over det på. Plus der er bare et eller andet ved tanken om at hele (okay næsten hele) verden sidder og skriver deres unikke historier.

Reglerne for NaNoWriMo er ganske få. Du bestemmer selv hvor meget du skriver, på hvilke antal dage, målet er bare 50.000 ord. Du kan holde styr på dine ord på deres hjemmeside: http://nanowrimo.org/ Man kan også registrere sit NaNoWiMo projekt på hjemmesiden, for at gøre det mere officielt, og vinde præmier. Eller bare generelt få en mail om at man har fuldført!
NaNoWriMo projektet må ikke være et projekt man har skrevet på før. (Jeg snød lidt sidste år) Og man må gerne rette, men de ord man retter tæller ikke med i de 50.000 ord man har skrevet.

Jeg regner med selv at starte et nyt projekt - ih.. det bliver spændende.
SHARE:

3 kommentarer

  1. Gleder meg til NaNoWriMo! Skal skrive meg gal! Haha :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt! Held og lykke!! Du må endelig skrive og fortælle hvordan det går dig.

      Slet
  2. Held og lykke, Karin - er sikker på, at du brager igennem ligesom sidste år :) Bliver spændende at høre om det nye projekt!

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig