søndag den 26. oktober 2014

The elements of style review

The elements of style

Forfatter: ,
Genre: Fagbog, skriveteknik
Målgruppe: De skriveglade

























This style manual offers practical advice on improving writing skills. Throughout the emphasis is on promoting a plain English style. This little book can help your students communicate more effectively by showing them how to enliven their sentences.


The elements of Writing style har jeg hørt rigtig meget godt om. Senest da jeg læste Stephen Kings on Writing hvori bogen bliver rost til skyerne.

Bogen var mindre end jeg troede. Rigtig meget af bogen er forord. Men ellers er det faktisk mere end alt andet en guide til det engelske sprog. Så det er først til aller sidst i bogen der er nogle sider omkring skrivestil og struktur.

Det var egentlig skrevet godt. Kort og præcist med mange skarpe råd. Hvis jeg skrev på engelsk ville jeg nok bruge den her bog rigtig meget som rettesnor - der er nemlig utrolig mange professorer der mener at den her bog er genial. Men indtil videre tænker jeg kun noget af min historie på engelsk og jeg blander også dansk og engelsk ordstillinger sammen engang imellem. :0) jeg skriver det endnu ikke.

Men alt i alt er det en fin kort og informativ bog det har nogle gode tankevækkende pointer.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig