lørdag den 2. maj 2015

Avengers 2 - Age of Ultron

 





I går var jeg inde og se Avengers 2 - og den har jeg bare glædet mig noget så utrolig meget til, for jeg elskede 1'eren. Den var fantastisk. Desværre sidder jeg nu lidt tilbage med en følelse af skuffelse, efter at have set 2'eren. Skuffet, ja, men det var stadig en fed film.


Jeg elsker at man tager store karakterprofiler som er vandt til at bære en hel film og sætter dem sammen og ind i et univers hvor de skal fungere sammen. Desværre synes jeg ikke rigtig at der var plads til dem. Der var hele tiden en masse referencer til andre Marvel ting der skulle tilgodeses, der var gamle karakterer vi lige skulle hilse på, der var nye karakterer vi skulle lærer at kende og så skete der lige det, og det og det. Man får en fornemmelse af at filmen her lidt er en infodump til fremtidige film.



 

Der sker rigtig meget i Avengers 2 - Age of Ultron, så man sidder bestemt ikke og keder sig. Faktisk kan det være lidt svært at følge med. Jeg følte aldrig rigtig helt den der kærlighedshistorie der pludselig opstod. Jeg kunne dog godt lide at Hawkeye har fået lidt mere baggrunds historie. Han kommer meget mere til sin ret.

Hvis man ikke har set de forgående Marvel film, så kan man godt få noget ud af det, siger min veninde der var med. Hun følte sig fint underholdt, men set gennem hendes øjne synes jeg det til tider må været et rent reference-helvede. Det er en svært balancegang, for referencerne elsker man når man er med, når man har set alle Captain America, Thor og Iron Man. Men jeg synes sagtens man kunne have skruet lidt ned på det, for på trods af at jeg er total med på Marvel, så var der flere steder jeg tænkte, at hov hvad var det nu lige det regerede til.





Humoren er som altid skøn, den er bare spot on, og ja det er de store personligheder også, det er bare som om de ikke får spillerum nok. Jeg føler ikke at man får helt nok. Men jeg har hørt at der kommer en extended udgave på 3 1/2 time når den kommer på blueray. Den glæder jeg mig - for det tror jeg vil hjælpe meget på den ellers sammenpressede film.

Jeg har faktisk ret svært ved at give den stjerner. Det var på ingen måder en 6'er. Men jeg kan heller ikke bare nøjes med at give det en 4'ere. Jeg var sindssygt godt underholdt og tiden fløj afsted, det føles som om reklamerne og trailerne varede længere end selve filmen. Så selvom jeg har lidt issues med den, så er det for mig bare stadig en fantastisk film, som jeg vil gense rigtig mange gange.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig