tirsdag den 12. maj 2015

Half Wild - Halvvild

Half Wild - Halvvild

Forfatter: Sally Green
Serie: Half Bad #2
Originalsprog: Engelsk, Half Wild
Genre: Paranormal - hekse
Målgruppe: YA
Udgiver: Carlsen



Tak til plusbog.dk for anmeldereksemplaret

















Nathan har langt om længe mødt sin far, Marcus, og fået de tre gaver, der gør ham til heks. Men han er stadig på flugt fra jægerne, og han må samtidig prøve at finde sin ven Gabriel og redde Annalise, der bliver holdt fanget af den magtfulde og farlige sorte heks, Mercury. Nathans søgen trækker ham ind i en uhellig alliance mellem sorte og hvide hekse, der sammen forsøger at bekæmpe jægerne, der på brutal vis har taget magten over Rådet for Hvide Hekse. Samarbejdet i alliancen plages af tvivl og mistillid, og Nathan befinder sig i en udsat position.
Men den største trussel mod Nathan er dog måske ham selv. Hvis ikke han kan lære at styre sin nyvundne evne som heks, kan det få katastrofale følger …




Jeg elsker den her serie! Hvor er den bare fantastisk altså! Jeg elsker at den er så unik og anderledes som den er. Den er virkelig frisk og ægte. Vigtigst af alt så elsker jeg at bogen får mig til at føle og mene ting som jeg ellers ville have troet umuligt. Forstået på den måde, at Sally Green formår at vise, fortælle, beskrive, en situation fra en anden vinkel, som jeg ikke havde tænkt på. Og det elsker jeg! Jeg elsker tankevækkende bøger, især når de samtidig har en fantastisk underholdningsværdi og samtidig en total pageturner. Jeg er i hvert fald fuldstændig opslugt i papirsiderne.

De første mange sider, over 100 tror jeg, foregik i et mere langsommeligt tempo, men det havde jeg faktisk ikke så meget imod. Jeg følte det var helt rart at være og lige mærke karakterne igen efter ikke have læst om dem længe. Den sidste halvdelen af bogen tilgengæld er der virkelig gang i. Hold op hvor sker der lige pludselig meget. Når man læser historien har man hele tiden lidt en ide om hvor vi er på vej hen, men Sally Green tager os ikke direkte derhen, eller også så tager hun os i en hel anden retning end vi havde forventet, og det er fedt. Gabriels historie f.eks. har vist sig at gå i en hel anden retning end jeg havde forventet, og da retningen gik op for mig, så var jeg først sådan lidt, åh.. nej... men nu er jeg helt vild med den retning hans historie tager ham.

Sally Green skriver på sin helt egen måde, og i 'Half Bad' havde jeg da også nogle problemer med 'du' kapitlerne, men i 'Half Wild' havde jeg ingen problemer overhovedet. Der var så heller ikke nogle lange trælse 'du' kapitler. Sally Green skriver meget rå emotionelt. Jeg føler i hvert fald følelserne er meget ægte og utrolig menneskelige. Masser af gråzoner og knap så meget sort og hvidt. Jeg elsker at Nathan er både det ene og det andet, og så alligevel hverken eller.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Ingen 'du'-kapitler? Fantastisk. Jeg var heller ikke kæmpe fan af dem :p

    Jeg har det meget blandet med 'Half life'-serien. På en måde vil jeg gerne læse videre, og alligevel er jeg ikke sikker ... Måske?

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh.. ja jeg kender det godt. Når man sådan lige vipper, så kan det være svært at gå i gang med en bog, når der er så mange andre der bare kriger på en. Men jeg blev bestemt ikke skuffet med Half Wild, jeg elsker at den er så frisk og anderledes.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig