torsdag den 14. maj 2015

Mine sommer anbefalinger

Jeg er i gang med at lave en liste over sommerbøger jeg selv gerne vil have læst hen over sommeren, men her kommer jeg først med anbefalinger af sommerlige bøger som jeg har læst:

Det er meget forskelligt hvad vi har lyst til at læse om sommeren, nogen elsker de bøger der handler om sommer, nogen elsker bare lette chick-lits andre vil gerne have lidt tungere og mere tankevækkende bøger. Så jeg har ligesom sidste år lavet en inddeling efter kategori. Alle bøgerne er nogen jeg virkelig har nydt at læse.


Har du lyst til....


... at læse med sommer som tema




Så er 'Summer of yesterday' min helt klare anbefaling. Det er en ungdoms bog, med tidsrejser, og så handler dem om en gammel nedlagt forlystelsespark - der pludselig bliver nutid og umulig kærlighed.
Jeg har læst for lidt bøger om sommer, og jeg elskede at læse 'Summer of yesterday' sidste sommer, så jeg skal helt sikkert tilføje en masse sommerlige bøger på min sommerlæseliste.





... at lette, sjove og underholdende chick-lits




Shopaholic serien er virkelig morsom læsning, især hvis man ikke tager dem alt for seriøse. Midnight in Austenland er efter min mening den helt perfekte sommerlæsning.






... at læse bøger der lige er niveauet over de fjerlette chick-lits



 

Alt Jojo Moyes, jeg er særlig vild med 'Hende du forlod' og 'Min mands hemmelighed' elskede jeg, den havde sådan et interessant budskab.






.... at læse en utrolig smuk bog






The Ocean at the End of the Lane er virkelig et mustread. Den er bare noget så utrolig smuk.





... at græde din sjæl ud





Så klare 'Monster' det til topkarakterer - og så er det i øvrigt også en virkelig tankevækkende bog.





.... klassikkere




Så er 'Stormfulde højder' og 'Persuasion' dem jeg i år vil anbefale som sommerlæse klassikkere. Mest fordi det ligenu er dem jeg har mest lyst til at genlæse, bortset fra 'Stolthed og fordom' selvfølgelig.




... spænding





Så er 'Hvor intet bryder vinden' helt klart min bedste anbefaling. Den er SÅ god.





... faglitteratur


 


 


Så kan 'Kærlig hilsen Anna' og talen 'Make good art' give stof til eftertanke



... YA fantasy / Romance





 Så anbefaler jeg helt klart 'Leoniderne' hvis ikke du har læst den endnu. Fantasy mæssigt så anbefaler jeg Throne of glass serien, som jeg virkelig elsker. Gallagher girls høre mere til realisme genre, og så alligevel ikke fordi den handler om teenagere der er hemmelige agenter, men den er bare så sød og sjov.



... at læse bøger der er film/serie aktuelle




'Skammerens datter' er jo som bekendt en dans produceret film, som virker til at have fået ok succes. Jeg synes personligt også det er vildt fedt at vi laver den slags film i Danmark. Og nu har jeg læst bogen, så nu kan jeg se filmen. :0) Paper Towns af John Green er snart filmaktuel. Outlander bogen er nok i virkeligheden den jeg anbefaler mindst af alle disse bøger. Men jeg elsker tv-serien og jeg tror jeg på et tidspunkt vil forsøge mig videre i bog-serien fordi tv-serien er så god.





... graphic-novels




Hilda og trolden er finurlig og sjov og noget så sød. Fables er virkelig en helt fantastisk serie!




... at lave super lækre kager og ikke mindst spise dem




Så er der masser af skønne opskrifter i 'Copenhagen Cakes' og 'Lykken er chokolade'
SHARE:

4 kommentarer

  1. Super dejligt med masser af inspiration. Fik lige noteret 2 på min TBR liste og glæder mig om muligt endnu mere til "Hvor intet bryder vinden" som landede i postkassen i sidste uge! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Hvor intet bryder vinden' var en super positiv overraskelse for mig, den er rigtig god, så den kan du godt glæde dig til. :0)

      Slet
  2. Hvor er dette virkelig et indlæg fyldt med super skønne sommer anbefalinger. Der er i hvert fald rigtig mange af dem, som jeg selv ville elske at fylde min sommer med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg elsker også altid selv at kigge på liste af somme anbefalinger. Jeg elsker også at fylde min sommer med masser af bøger. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig