mandag den 27. juli 2015

The Wizarding World of Harry Potter - del 2



The Hogwarts Express leaves London from platform 9 ¾ at Kings Cross Station at precisely eleven o'clock in the morning


Efter at have fået brevet og gjort alle mine indkøb i Diagon Alley er det nu tid til at tage med Hogwarts ekspressen. Så afsted til London.





Hilste lige på Grimuld Place på vejen.








King's Cross - tjek! Sikke meget fin bagage. Sådan en har jeg slet ikke fået købt!








Jeg fandt det! Hvordan ved jeg faktisk ikke.



Jeg nåede det til tiden! Afsted. (Nu forlader jeg den ene Universal Park og tager toget over til den anden)






Det ser ud til en del mennesker har fået sammen brev som mig.



Ihhh.. hvor er Hogsmeade fin! Og sne alle steder på trods af de over 30 graders varme. Fascinerende, det må være magi!



Hogwarts!!

Morgenmaden indtages selvfølgelig på The Three Broomsticks







 
 
 
Forfriskninger skal der til.
 
 

 
 
Ugler er stærke væsner! 
 
 
Hmmm... jeg trode Madam Puddifoots var større. 
 
 

 
Hog's Head - jeg så ikke nogen geder
 
 

Ahh.. det er her hun har købt den.
 

 
 
 
 
Her skal jeg helt sikkert ind!








Hogwarts this way.
 
 
 
 
 
 




Løb ned til Hagrid og hilste lige på Buckbeak


 
 

 

 

 
 --------------

 
I mellem de to forlystelsesparker Universal Sudios og Adventure Land, køre Hogwarts ekspressen, men man skal have billet til begge parker for at prøve turen. Den er meget hyggelig, man sidder inde i en lille kupé og kan sidde og se ud af vinduet, men man ser ikke forlystelsesparken, man ser det Harry ville se på turen.
 
Hogsmead er super flot, men der er ikke nær så mange butikker eller så stort udvalg af ting som der er i Diagon Alley. Selve Hogwarts kan man umiddelbart ikke komme ind i, faktisk så er det bare en kæmpe stor model, og når man kommer tættere på kan man godt se at det ser meget lille ud i forhold til hvordan det ville være i naturstørrelse.

Man kan tage en forlystelse og se ting som Dumbeldores kontor med mere, men det kræver at man står i laaaang kø, hvis ikke man har fast pass.

Jeg elsker alle de detaljer der er alle steder i parkerne, der bliver virkelig gjort meget ud af at opretholde illusionen og det elsker jeg! Jeg har lyst til at tage afsted igen!
SHARE:

6 kommentarer

  1. Ååååh, jeg ville virkelig gerne også afsted og opleve det hele! Det ser simpelthen bare så fantastisk og magisk ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan har jeg også haft det rigtig længe, og det var bare så stort endelig at være der og se det hele. Det var virkelig magisk.

      Slet
  2. Jeg elsker dine små kommentarer til billederne! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. :0) Jeg synes det var så oplagt, fordi det også føltes så virkelig og uvirkelig at være der på samme tid.

      Slet
  3. For en der nok aldrig kommer der over selv - TAK for de fine billeder og beskrivelserne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal aldrig sige aldrig, for man ved aldrig om der kommer en park tættere på. Nu bygger de jo en i LA allerede. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig