fredag den 21. august 2015

Breathe



Breathe

Forfatter:
Serie: Sea Breeze #1 - læses dog som en standalone
Genre: Realisme, kærlighed, sommerlæsning
Målgruppe: Unge og opefter

Fås endnu ikke på dansk






Sadie White’s summer job is at the beach, but she won’t be working as a lifeguard. Since her mom is pregnant and refuses to work, Sadie will be taking over as a domestic servant for a wealthy family on a nearby island.

When the family arrives at their summer getaway, Sadie is surprised to learn that the owner of the house is Jax Stone, one of the hottest teen rockers in the world. If Sadie were normal—if she hadn’t spent her life raising her mother and taking care of the house—maybe she’d be excited about working for a rock star. But she’s not.



Jeg har hørt rigtig mange gode ting om Abbi Glines, og jeg synes den her bog lød som den perfekte sommerlæsning, men hold da op hvor blev jeg skuffet. En så uoriginal bog skal man godt nok lede længe efter. Lad mig sige det på den her måde: Hvis den her bog havde været Twilight, så ville jeg have forstået al kritikken.

Den her bog er faktisk Twilight, bare en million gange dårligere og så klichefyldt. Handlingsmæssigt følte jeg også at jeg læste en rigtig dårlige og ikke mindst realisme udgave af Twilight. Først og fremmest så har vi en fyr der snakker meget, meget dyb kærlighed, nærmest dagen efter at han har mødt pigen. (Og han har altså ikke Edwarts undskyldning med at hans vampyrinstinkter har lyst til at spise Bella). Deres kærlighedshistorie giver absolut ingen mening og det er alt for meget, alt for hurtigt, hvilket gør at alting bare er kliche med Twilight handling. For ikke at spoile for meget, så vil jeg ikke sige andet end at Jacobs tvilling også er repræsenteret i bogen.

Nu er det vidst godt nok Abbi Glines debut, så jeg tror jeg vil give det en chance til, for der må jo være en årsag til hvorfor hendes bøger er så populære. Jeg kunne godt lide skrivestilen, så jeg vil prøve at læse videre på den næste bog i serien, og håbe at den ikke blive lige så øjenrullende.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig