søndag den 2. august 2015

Do the work



 

Do the Work

Forfatter:
Genre: Fagbog
Målgruppe: Voksne






Fås endnu ikke på dansk




Do the Work

Our enemy is not lack of preparation; it's not the difficulty of the project, or the state of the marketplace or the emptiness of our bank account.

The enemy is resistance.

The enemy is our chattering brain, which, if we give it so much as a nanosecond, will start producing excuses, alibis, transparent self-justifications and a million reasons why he can't/shouldn't/won't do what we know we need to do.

Start before you're ready.
  



 
‘Do the work’ er en meget kort bog om at komme i gang med det projekt man drømmer om. Men det er den mest geniale bog jeg har læst og Steven Pressfield har igennem bogen, givet mig de bedste skriveråd nogensinde.

Jeg har før læst om den indre kritiker og nikket genkendende til det. Men her formår ‘Steven Pressfield’ virkelig at sætte tingene på plads og gøre det så konkret at man skal være snot-dum for ikke at fatte det. Han siger, ja, det er det hårdeste arbejde du har foran dig, for du skal bekæmpe en del af dig selv. Den del der er i os alle - den del der selvdestruere. Og så i stedet for at lade spørgsmålet hænge i luften: ‘Kan jeg det?’’Er det det værd?’ som mange andre gør, så giver han her svaret på om det er. Han for dig til at se med åbne og ærlige øjne på dig selv og dit skriveri og giver dig et ordentlig spark bagi, samt helt vigtige konkrete råd.

Hans ord er den bedste inspiration og hans råd er en guldgruppe. Jeg havde lyst til at læse ordene igen efter end læsning, og jeg har planer om at hænge små af hans citater op på væggen foran hvor jeg skriver, så jeg aldrig glemmer dem.


Don’t stop. Don’t look down. Don’t think.


Resistance is the shadow cast by the innovative self’s sun.


A crash means we have failed. We gave it everything we had and we came up short. A crash does not mean we are losers. A crash means we have to grow. 


Han fatter hvad man gennemgår, og han fatter hvordan man skal outline mere end nogen anden jeg har læst før. Og det virker! Han gør det klart det ikke er nemt, men han fortæller hvor det går galt og hvad der kan gøres.

I stedet for at læse den her bog igen, vil jeg prøve hans art of war, som vidst nok siger meget af det samme, men som er mere teoretisk.

Men gør dig selv en tjeneste og læs den her awesome bog hvis du har problemer med rent faktisk at gøre det du gerne vil.




SHARE:

3 kommentarer

  1. Øv, man kan ikke få den på biblioteket. Jeg kunne ellers godt have brug for at læse sådan en bog :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan få den til 35 kr. på itunes, og det er super billigt for så skønne råd. ;0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig