lørdag den 8. august 2015

Insurgent

 






Insurgent så jeg ikke i biografen, som jeg gjorde det med Divergent, så jeg har først lige set den nu hvor den er kommet ud på dvd. Og hvor er jeg dog glad for jeg ikke så den i biografen. For hold op hvor var jeg skuffet. Jeg synes bare at de plothuller der var i bogen er blevet endnu tydeligere i filmen, og derudover fandt jeg den faktisk direkte kedelig.

Jeg kunne godt lide at læse Insurgent, det var først ved Allegiant det gik rigtig galt. Jeg havde stadig et håb om at forfatteren kunne nå at rette op på nogle ting under Insurgent, og nu hvor jeg ved at hun ikke gjorde det, så træder de ting der irritere mig mere frem.






Hvis jeg skal se bort fra det, så synes jeg faktisk generelt ikke at det er en vellykket film. Det er som om at den mangler nogle vigtige elementer, i spændingskurven. Til gengæld følger den rimelig godt bogens handling, med nogle få afvigelser. I hvert fald som jeg husker den.

Rent visuel så er der ikke noget at komme efter, det er en rigtig flot film. Karaktermæssigt så halter den også kraftigt. Jeg ville ønske de havde gjort mere ud af karakterudviklingen, det kunne måske have gjort den bare lidt mere interessant. Men måske det er fordi de også har fundet ud af at karakterne egentlig ikke har en karakterudvikling, for hvis de begynder på at udvikle på en nu, får de svært ved at forsvare at den tredje bogs karakterudvikling pludselig skal skyde i en hel anden retning, fordi forfatteren ikke helt har haft styr på sine karaktere.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig