søndag den 23. august 2015

Mig & mit skribleri #2 - hvilken genre skriver jeg

Ny lille serie om små glimt fra mit amatør skribleri




Jeg har gennem tiden haft gang i masser af forskellige projekter: en fagbog, en historisk kærlighedsroman a la Lisa Kleypas (skrevet på engelsk), en historisk fagbog (jeg synes der manglede, men som ville drukne mig i research), en vampyrhistorie (som efter den var fuldført var håbløst forældet), en agenthistorie, dårlige digte (på digte.dk), et filmmanuskript med masser af teenage-fnidder og meget andet.

Jeg har altså været vidt omkring, og jeg tror det er meget sundt at man prøver noget forskelligt. I dag holder jeg mig primært til en genre, og det er fantasy eller det paranormale med en ordentlig spandfuld kærlighed i. Eller det burde måske hedde, kærlighedshistorie med fantasy eller det paranormale.









Når en historie først begynder at tage form, er det som regel kærlighedshistorien der starter ud, og så plejer historien at fortsætte ned af et realisme spor. Indtil der pludselig dukker noget fantasy op, det kan være en drage, eller magiske evner, og så løber historien afsted derfra. Jeg kan af en eller anden årsag aldrig bare holde mig til realisme. Det er som om det er lidt for kedeligt for mig at skrive. Jeg elsker mange realisme historie, men jeg bliver ikke underholdt af at skrive det på samme måde.

Jeg elsker at finde på specielle verdener og kringlede komplotter jeg selv nogle gange har svært ved at samle trådene omkring. Ja faktisk er min 4 bog historie ved at tage livet af mig fordi jeg gør verden kæmpe, kæmpe stor, så det er svært at samle sig om det enkelte. Og det skal være helt enkelt når man sidder der og skriver scener, men øvelse gør mester som man siger.

SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg tror man ender meget med at skrive i den genre man selv fortrækker at læse, det er vel ret naturligt på en eller anden måde.
    Sådan har jeg det i hvert fald selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det vil være meget naturligt at man gjorde det, men det kan man aldrig være helt sikker på. Jeg kender flere der skriver en anden genre end de læser, hvilket jeg altid har undret mig lidt over. For mig falder det ret så meget lige for.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig