tirsdag den 16. august 2016

Bogcoverdesignere - Allison Colpoys


 Bogcover designere er en serie hvor jeg viser forskellige cover designeres smukke forsider. 

Åh.. jeg elsker Allison Colpoys designs. Hun er først og fremmest illustrator og derfor er alle hendes designs illustrationer, men det er tydeligt at hun har forståelse for typografi og grafisk æstetik, så alt i hendes designs går op i en højere enhed. – Det er faktisk yderst sjældent, at en illustrator også er en god grafiker, de lægger for meget vægt i illustrationen og glemmer lidt at fange forsidens helhed, som kun gøres hvis man tænker proportioner, typografi og æstetik, og ikke kun i et flot billede eller en smuk illustration. Og ofte har man både en illustrator og en grafiker inde over en forside. Men heldigvis er der undtagelser som Allison Colpoys.










Se flere af hendes designs: http://jackywinter.com/artists/allison-colpoys/
SHARE:

6 kommentarer

  1. Flotte designs! Elsker, når der bliver gjort noget ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig, man kan mærke der bliver gjort en masse ud af det, men samtidig er det også så dejlig enkelt. Jeg elsker det! :0)

      Slet
  2. Åh nogle smukke designs! Hvor er hun en dygtig grafiker. Er særligt vild med det sidste cover.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh.. ja det er også bare noget helt særligt og sart. Så fint! :0) Dejligt at du er tilbage på bloggen i øvrigt. :0)

      Slet
  3. Sikke fantastiske covers!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke. Jeg ville ønske jeg havde det illustrationstalent. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig