tirsdag den 6. september 2016

Fra og med dig






Fra og med dig

Forfatter: Mhairi McFarlane
Enkeltstående roman
Originalsprog: Engelsk, Here's Looking at You
Genre: Realisme, kærlighed
Målgruppe: Voksne
Udgiver: HarperCollinsNordic


Tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplaret



Selvom Anna Alessis dates ofte viser sig at være weirdos, så kunne hun ikke være lykkeligere. Hun er 30+, har et job som hun elsker og livet er bedre, end hun havde turde håbe. Men sådan har det ikke altid været og hun vil helst glemme alt om årene som syndebuk i skolen. Så da James Fraser, ham der stod for størstedelen af ydmygelserne i skolen, dukker op i hendes liv, vendes alting på hovedet. Men James er anderledes nu – han er høflig, moden og sjov. Så folk kan vel ændre sig? Så hvorfor føler Anna sig som en idiot, fordi hun stoler på ham?


Hold op hvor skriver Mhairi McFarlane altså bare fantastisk. Bum! Der fik jeg mig en ny favoritforfatter. Hvor er de her bøger da bare vildt gode og noget af det sjoveste jeg længe har læst! Jeg synes at Det er ikke mig, det er dig var intet mindre end fantastisk, men den her slår den alligevel af banen for mig. Jeg kunne ikke stoppe med at læse - og det var bare en helt fantastisk følelse.

Mhairi McFarlane skriver moderne, friskt, sjovt og dejlig let, samtidig med at hun faktisk tager nogle rimelige store og alvorlige emner op. Kombinationen af disse ting har bare den helt perfekte balance og det hele bliver fuldendt med et ægte og utrolig spændende persongalleri. Selvom teksten er let og skøn så har bogen faktisk en enorm dybde der gør at man virkelig føler med de her personer og faktisk virkelig kan mærke deres smerte, samtidig med at man er ved at falde ned af stolen af grin sammen med dem. Jeg er virkelig hooked og jeg kan ikke vente med at udforske Mhairi McFarlanes forfatterskab nærmere.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig