fredag den 25. november 2016

This Beautiful Fantastic






Tak til Tellerup for sponsorartet af filmen


'This Beautiful Fantastic' portrætterer en ung pige, Bella Brown, der som spæd var blevet efterladt i en park. Vi følge hende nu som en ung kvinde der drømmer om at være forfatter, arbejder som bibliotekar og kæmper med en frygt for natur og OCD. Så altså lige en film efter en bogelskers hjerte, tænkte jeg. Og jeg var lidt spændt på om den kunne leve op til de forventninger fordi jeg ikke på forhånd havde hørt så meget om filmen.

Jeg tog mig selv i at sidde og smile fjollet under hele filmen. Den er dejlig skør og sjov, men samtidig har den virkelig også mange skønne og smukke budskaber. Og så var den faktisk ret hjertelig.








OCD'en bliver ikke vist indefra, så vi får ikke rigtig indblik i hvor stor kamp det må være for hende. Vi ser det i stedet udefra. Vi ser det komiske i det, fra naboens synspunkt og vi ser hvordan det gør hende akavet i sine omgivelser. Men det er faktisk en meget forfriskende vinkel - for det er jo lige netop sådan omverdenen ser det. Bella kommer i filmen ind i en anderledes healingsprocess, der er smuk og underholdende.

Skuespillerne gjorde det ret overbevisende og jeg synes især Jessica Brown Findlay gjorde et fantastisk stykke arbejde (hun er bl.a. kendt for Lady Sybil fra Downton Abbey) og jeg nød simpelthen gensynet med Anna Chancellor (Pride and Prejudice) - hun er simpelthen med i alt for få film. (Måske fordi hun mest laver serier)

Jeg tror især jeg nød historien fordi den var så anderledes. At den ikke fulgte de traditionelle veje der bruges i film - den virkede på mange måder mere virkelighedstro end det. Så alt i alt en rigtig hyggelig film der efterlod mig i et dejligt humør.



Filmen kan købes eller lejes på Itunes, Viaplay, SF Anytime, Blockbuster, Google Play, Microsoft Video (X Box) og Plejmo.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig