torsdag den 1. december 2016

10 boglige ting i december

Hold da op. Hvor blev året af? Og sikke et år det har været. Både på det bogelige plan og det private.

Bogligt synes jeg det har været et fantastisk læseår – der har været virkelig mange gode bøger i år. Og jeg har konstant ønsket at jeg havde tid til at læse flere. Det bliver svært tror jeg når jeg skal til at skrive top 10 over bedste læseoplevelser. Det er som om bøgerne bliver bedre og flottere og det er jo i sig selv en fantastisk udvikling.

Privat har jeg jo fået en søn og sikke dog en glæde det er. 

Men december skal virkelig stå i hyggens tegn i år. Jeg er normalt skudt i december og alt hvad der har med jul og gøre, og jeg tror at i år er ingen undtagelse, måske endda endnu vildere - blandt andet på grund af den nævnte søn og fordi jeg går hjemme og kan dufte til stearinlys og drikke julete hele dagen lang. Jeg er ikke så god til at nyde barslen – jeg vil altid have gang i en million ting. Men jeg tror at december virkelig bare skal nydes og være helt nede i tempo. Det glæder jeg mig til!










I december vil jeg ...


Bruge Mette Blomsterbergs nye kogebog til at bage julelækkerier


Kalenderlys skrive/redigere. Jeg vil fortsætte mit gode skrivekarma ved at skrive til et kalenderlys. Forstået på den måde at jeg skriver/redigere i al den tid det tager kalenderlyset at brænde en dag og hvis jeg er bagefter skal det selvfølgelig indhentes senere. (Håber ikke jeg har valgt et alt for trykt kalenderlys til formålet)


Se Ringenes Herre (extended offcause) med min mand – det er en tradition vi har hver jul og meget gerne Harry Potter – men det når vi nok ikke. De har ellers de mest fantastiske julescener. Men måske mig og sønnike skulle sætte os til at se dem - det er jo næsten ikke for tidligt at præsenterer ham for det fantastiske univers.


Hygge. Jeg har i år faktisk været helt koncept agtig omkring mine julekalendere. (Jeg elsker julekalendere og har altid mindst fire) I år har jeg så jeg kan få et stykke chokolade, en kop te og have tændt et duftlys. Min morgener er meget rolige nu jeg er på barsel og min søn har en rytme hvor han vågner, får lidt mad, leger lidt selv, får lidt mad igen og sover. Hvilket giver mig tid til at sidde og skrive/læse og nyde morgnen.
(Psst... hvis du mangler lidt julekalender hygge så har både Gyldendal familie og Forlaget Carlsen på facebook en kalender hvor de hver dag op til jul giver en gratis børnebogs e-bog i kalendergave)


Deltage i denne juletag på instagram - #bogjul


Poste flere anmeldelser end normalt – der er så mange spændende bøger at snakke om ligenu, så jeg vil poste flere anmeldelser i december måned for også at komme med inspiration til dem der lige manger en julegaveide


Forsøge at nå så meget læseudfordring jeg kan – det gør jeg ikke helt i år kan jeg se, men som udgangspunkt vil jeg i hvert fald nå at læse de 100 bøger


Læse julebøger – disse


Lave min årlige refleksion over årets læsning/bloggeri/skriveri


Se flere periodedramaer. Jeg elsker periodedramaer og de har ofte det tilfældes at mange af dem er filmatiseringer af bøger. Det kunne for eksempel være North and South, Forsyte Saga, Great Expectations og War and Peace.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig