mandag den 18. december 2017

Et rige af tåge og vrede







Et rige af tåge og vrede

Forfatter: Sarah J. Maas
Serie: A Court of Thorns and Roses #2
Originalsprog: Engelsk, A Court of Mist and Fury
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA og voksne
Udgiver: Gyldendal


Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret


Efter at have reddet Tamlin fra en ond elverdronning vender Feyre tilbage til Forårsriget med kræfter fra alle Storfyrsterne. Men hun kan ikke slippe den forfærdelige gerning, som hun måtte udføre for at redde Tamlins folk - eller den aftale hun indgik med Rhysand, den frygtede Storfyrste af Natriget.


Jeg elsker den her bog. Elsker, elsker, elsker den. Jeg har været fan af Sarah J. Maas siden 2012 eller sådan noget pga. hendes Throne of Glass serie, men da jeg læste første bind i denne serie 'et rige af torne og roser', var jeg faktisk lidt skuffet. Men min skuffelse er blevet gjort fuldstændig til skamme. Den her bog retter totalt op på alt hvad jeg ikke brød mig om i den første bog og mere til. 

Et rige af tåge og vrede er vanvittig spændende, og utrolig nem at leve sig ind i. Feyre er en stærk hovedperson (og dem er der alt for få af i fantasygenren stadigvæk hvis du spørger mig) og kærlighedshistorien ... åh, jamen kærlighedshistorien er simpelthen noget af det bedste. Den er lige efter mit hoved. 

Jeg har også tidligere beklaget mig over at fehistorier ikke synes at være noget for mig - men det var fordi jeg ikke havde læst noget ordentligt. Noget som det her. Amen, jeg kan ikke sige andet end læs den, læs den og LÆS den. Og hvis du også føler bind 1 ikke helt var noget for dig, så bare rolig, det bliver en million gange bedre i bind 2. Og det er en sætning jeg normalt ikke kan sige, for sjælden er en 2'er så stærk. Det gør mig helt begejstret at serien er på seks bind ligenu. 

Bogen kunne faktisk lige så godt have været en voksen bog. Og selvom vi bevæger os over i noget der ligner high fantasy, så er serien på ingen måde tung. Tværtimod. Det er en tyk bog, men jeg kede mig på intet tidspunkt. Det var virkelig en god bog og jeg ser utrolig meget frem til den næste. Åh, gid flere skrev sådan nogle historier som dem her. 







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig