onsdag den 10. januar 2018

Bedste læseoplevelser 2017 - del 1 - Top 3 Fagbøger

Jeg har læst vanvittig mange gode bøger i 2017 og også nogle genlæsninger, men dem tæller jeg traditionstro ikke med i top 10 (eller i dette tilfælde 3), da det kun er (for mig) nye læseoplevelser jeg tæller med her.

Og da jeg har læst mange fagbøger i år har jeg valgt at lave en lille top 3 liste med dem separat fra fiktion. Det samme har jeg valgt at gøre med graphic novels. Fagbøgerne får I i del 1 og i del 2 kommer min top 3 bedste graphic novels jeg har læst i 2017 og sidst men ikke mindst del 3 med mine top 10 11 skønlitterære læseoplevelser 2017.





Top 3 faglitterære læseoplevelser 2017:




Brev til en nybagt forældre af Chimamanda Ngozi Adichie
Jeg ville virkelig ønske, at alle mennesker i verden læste den her korte lille bog. Feminisme er noget af det mest misforståede ord der findes derude, og ordet i sig selv har en ufattelig negativ klang. Hvis alle forstod hvad det i virkeligheden drejede sig om, så tror jeg ikke der var nogen der så ned på feminisme. I bund og grund handler det jo kun om at mænd og kvinder er ligeværdige. Ikke at mænd skal hives ned eller kvinder skal smide BH'er og al det pjat. Adichie er helt fantastisk til at formidle det som så mange ikke formår.
Min anmeldelse af bogen er endnu ikke kommet op på bloggen, men du kan i stedet læse min anmeldelse af den smukke orange sag (som hun også har skrevet) her







Big Magic af Elizabeth Gilbert
Big magic var en fornøjelse at læse. Den forsøger at giver sine læsere troen på, at tingene kommer lidt af sig selv. Og at man skal gribe dem helhjertet når de kommer til en. Det var virkelig noget jeg havde brug for at få at vide i 2017. For jeg havde en lang periode hvor jeg overtænkede alt og det var utrolig dræbende. Det er en virkelig god bog også til dig der ikke skriver, men generelt gerne vil være mere kreativ. Læs min anmeldelse af bogen her







The Bestseller Code af Jodie Archer og Matthew L. Jocker
The Bestseller Code var et interessant og computergenereret indblik i hvad en bestseller er og ikke mindst hvad den kan. Den giver plotmodeller, sammenligninger og ikke mindst et bud på hvad en bestseller skal indeholde. Bogen er både for dig der elsker at skrive, men også for dig der går op i processen bag bøgerne. Den var helt sikkert utrolig interessant og inspirerende.
Læs min anmeldelse af bogen her




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig