tirsdag den 16. januar 2018

Fantastiske skabninger og hvor de findes (illustreret)







Fantastiske skabninger og hvor de findes

Forfatter: J.K. Rowling
Serie: Harry potter / Hogwarts Library
Originalsprog: Engelsk, 'Fantastic Beasts & where to find them'
Genre: Fantasy
Målgruppe: Alle
Udgiver: Gyldendal

Tak til Bog & ide for anmeldereksemplaret


Gennemillustreret udgave af det originale opslagsværk fra Hogwarts Bibliotek. Læs om de magiske skabingerne fra a-å og se de flotte illustrationer. Heriblandt basilisken, drager, dyndfolk og mange andre skabninger i den smukt illustrerede bog og kom dybere ind i Harry Potter-universet end nogensinde før.


Jeg har nu i alt fire forskellige udgaver af 'Fantastiske skabninger og hvor de findes', men det er den her jeg har haft sukket efter fra starten. Illustrationer til hver fantastisk skabning. Det er klart at bogen først blev udgivet i forbindelse med velgørenhed, men det er efterhånden mange år siden, at den udkom første gang.

Men nu er den her endelig og jeg er glad, og jeg synes helt sikkert at man skal vælge den her udgave frem for de andre, der findes på markedet. Det er en skøn udvidelse af enhver Harry Potter samling.

Det eneste jeg måske ville sige, er at jeg nok ville have fortrukket (og det tror jeg nemlig også børn ville have) illustrationer der var knap så 'kunstneriske' i deres stil. I hvert fald lige til den her type bog. Selvom de vokser på mig må jeg sige.

Bogen har i øvrigt de nyelige tilføjelser der blev lavet, efter den nye filmatisering af bogen ramte biografen.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig