tirsdag den 27. marts 2018

Hot mess





Hot mess

Forfatter: Lucy Vine
Enkeltstående bog
Originalsprog: Engelsk, Hot mess
Genre: Realisme, humoristisk
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Flamingo

Tak til Flamingo for anmeldereksemplaret


Hot Mess [n.] – en, der er tiltrækkende, men ikke har styr på en skid. Har du nogensinde dukket op til brunch søndag morgen, stadig med lugten af lørdag nat hængende omkring dig? Valgt din seng, Netflix og pizza i stedet for menneskelig kontakt? Været den, der kunne underholde venneflokken med fortællinger om dine tinderdates fra helvede? Så mød 29-årige Ellie Knight. Hendes liv er ikke blevet, helt som hun havde tænkt sig det. Hun hader sit job, alle hendes venner har fundet den seriøse, eneste ene og de fleste med babygylp ned ad nakken. Og hendes roomies er rent ud sagt bizarre. Men hvem har egentlig styr på sit liv, når det kommer til alt?


Hot mess var virkelig en underholdende og sjov historie, men samtidig så viser den også lige præcis hvordan det er at være single - med alle de omverden fordomme der findes. Nu har jeg ikke selv været single særlig meget af mit liv, fordi jeg var så heldig at møde min helt vidunderlige mand i en ung alder, men jeg kan meget nemt sætte mig ind i, hvor træls det må være hele tiden at blive spurgt ind til det med kærligheden. Hvornår finder du en mand? Er du lesbisk? osv. For hvem siger at man ikke kan være ganske lykkelig uden at finde en at dele livet sammen med. Og uanset hvad, så kommer det jo faktisk ikke nogen ved. Den del beskriver Hot mess virkelig godt og jeg tror virkelig dem der er single eller har prøvet det kan nikke genkendende til en hel del. Så bogen er efter min mening skrevet både humoristisk men også klogt. Og det værdsatte jeg den virkelig for at være.

Hot mess er ikke en bog jeg typisk ville række ud efter. Jeg er glad for at jeg læste den, men ja, jeg er jo nok mest en sucker for en storslået kærlighedshistorie. Men nogle gange er det virkelig rart at læse om noget, der ligger lidt langt fra der hvor man selv er. Det kan nemlig være øjenåbnende og i det her tilfælde også virkelig, virkelig sjovt. Det er ikke så meget en kærlighedshistorie til andre personer, det er nærmere en kærlighedshistorie til en selv. Til hovedpersonen om at det er ok, at være som man er. Ja, man kan lave noget lort, men det er stadig ok.












SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig