tirsdag den 29. maj 2018

Diali






Diali

Forfatter: Charlotte Fischer
Serie: Sjælevandrer #1
Genre: Sci-fi romance
Målgruppe: YA og opefter
Udgiver: Forlaget Facet

Tak til Forlaget Facet for anmeldereksemplaret


Roneoak er navnet på det samfund, Cawi og Dahlia kender, og lever i. Roneoak ligger ved kysten. Det sidste sted for mennesket. I Roneoak forsøger Cawi og Dahlia at opretholde en tilværelse. Der er mangel på alt. Og fremtiden er usikker. Cawi fornemmer, at en altødelæggende trussel mod Roneoak er nært forestående. Cawi er overbevist om, at der findes mennesker på den anden side af bjergene. Derfor begiver Cawi og Dahlia sig ud på en rejse, som ændrer deres liv for altid.


Da jeg startede på Diali kunne jeg ikke få armene ned. Jeg var enormt godt underholdt og jeg var dybt imponeret over at denne bog er en debuttant roman. Charlotte Fischer skriver upåklageligt og til tider meget fængslende.

Den starter enormt spændende ud og så var der allerede fra starten af godt gang i en kærlighedshistorie. Hele historien udvikler sig hurtigt til et kærlighedsdrama, og dem sidder jeg som bekendt altid på første række for at følge med i. Men, der er desværre et ret stort men, for mit vedkommende.

En kærlighedshistorie for mig skal som minimum være med to personer som jeg håber ender sammen, men efter at have læst Diali, sidder jeg tilbage med opfattelsen af at de to personer i bogen virkelig er dårlige for hinanden. Det der ellers startede som en forrygende begyndelse hvor jeg sad og heppede på at de ville ende sammen, endte med midt inde i historien at ryge ud af vinduet. Min begejstring røg direkte i kulkælderen. Jeg skal nok lade være med at spoile hvad der gjorde udslaget, og normalt ville jeg gå med til meget drama og konflikt i en kærlighedsroman, altså jeg mener jeg kan sagtens gå med til Fifty Shades of Grey, men det her gik desværre for langt efter min smag.

Men igen er det meget smag og behag og jeg tænker at når handlingen i kærlighedshistorien kommer helt derud hvor den ender, så er det meget individuelt hvor folk sætter deres grænser i litteratur. Og guskelov for det.

Jeg er dog ikke helt skræmt væk, da jeg synes forfatter Charlotte Fischer virkelig har gode skriveevner, og jeg glæder mig til flere historier fra hendes hånd i fremtiden.











SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig