fredag den 1. juni 2018

A Court of Wings and Ruin








A Court of Wings and Ruin

Forfatter: Sarah J. Maas
Serie: A Court of Thorns and Roses #3
Genre: Fantasy og kærlighed
Målgruppe: NA og voksne

Bogen udkommer snart på dansk hos Gyldendal

Tak til Plusbog.dk for anmeldereksemplaret


Feyre has returned to the Spring Court, determined to gather information on Tamlin's manoeuvrings and the invading king threatening to bring Prythian to its knees. But to do so she must play a deadly game of deceit – and one slip may spell doom not only for Feyre, but for her world as well. As war bears down upon them all, Feyre must decide who to trust amongst the dazzling and lethal High Lords – and hunt for allies in unexpected places.



Jeg har kun rosende ord at give 'A Court of Wings and Ruin', for den er helt fantastisk. Det er på alle måder bare my kind of book. Sarah J. Maas skriver en helt fortryllende genren kombination af romance og fantasy og man er derfor både opslugt i en magisk heltstøbt verden, men også i personerne og kærlighedshistorien. 

Sarah J Maas er virkelig en sand historiefortæller. Hun ved lige præcis hvad læserne vil have, men at hun også har evnerne til at føre det helt ud i bøgerne er imponerende. Hendes bøger er tykke, hvilket kan få en til at forvente at det kan blive træg nogle steder, men man mærker det ikke overhovedet når man først er i dem, for man er så opslugt af personerne, følelserne og den nervepirrende spænding der indimellem opstår. Det her er den type bøger der bare skal være lange, for man har virkelig ikke lyst til at slippe verden eller karakterne når man først er i det.

Det kunne Maas heldigvis heller ikke selv, så selvom det her sagtens kunne have været en afsluttende bind 3, så kommer hun med yderligere 3 bøger i serien - og to 'noveller'. Som i virkeligheden er en normal bogslængde. Den første er nemlig udkommet og hedder A Court of Frost and Starlight og den er på 272 sider. Så ja, måske ikke så novelle agtig alligevel.

Åh, jeg har lyst til at fortælle jer meget mere om den her historie, for den er SÅ fantastisk, men jeg er bange for at der nu kun er to muligheder. 1. at jeg kommer til at spoile for meget eller 2. jeg bare skriver ord som fantastisk, magisk, vidunderlige hele tiden, så jeg må hellere stoppe her.

Jeg glæder mig noget så utrolig meget til at de her bøger bliver filmatiseret - der er ikke så meget nyt om det endnu, men nej hvor jeg håber at de kan levere noget lige så epic som bøgerne.









SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig