tirsdag den 21. august 2018

Wonder Woman - Warbringer






Wonder Woman - Warbringer

Forfatter: Leigh Bardugo
Serie: DC Icons #1 (men læses som selvstændig historie)
Genre: Superhelte
Målgruppe: YA
Bogen fås ikke på dansk



Princess Diana longs to prove herself to her legendary warrior sisters. But when the opportunity finally comes, she throws away her chance at glory and breaks Amazon law—risking exile—to save a mortal. Diana will soon learn that she has rescued no ordinary girl, and that with this single brave act, she may have doomed the world.



Jeg var sikker på at jeg ville være totalt fan af den her bog. Wonder Woman skrevet af Leigh Bardugo, hvor perfekt kunne det næsten ikke være? Men jeg må sige at desværre føltes det mere som en slags kopi af Wonder Woman som jeg læste om, og aldrig helt den rigtige Diana.

Jeg var vild med ideen. En YA udgave af Wonder Woman og ja, der kommer flere YA udgaver af superhelte, blandt andet Cat Woman og Batman. Alle skrevet af kendte og dygtige YA forfattere. Men efter endt læsning må jeg konkludere at jeg er for meget nørd. Jeg fortrækker uden tvivl at læse en graphic novel i stedet. Men det er vel et eller andet sted også det helt rigtige at gøre!? Så fra at være vild med ideen, synes jeg nu den falder lidt fladt.

Leigh Bardugo skriver som hun plejer: fuldstændig fantastisk. Så historien gjorde sig rigtig godt, når man ser bort fra at det skulle være en Wonder Woman historie. (Jeg var da glad for at Leigh Bardugo i det mindste havde fanget at Diana var belæst og derfor godt vidste hvad ægteskab var - modsat filmatiseringen - ja jeg bærer stadig nag til filmen på det punkt. Men det er ok, for jeg synes filmatiseringen er helt fantastisk ellers)

Historien som helhed var spændende og interessant. Desværre tog den en drejning til sidst, som jeg ikke bryder mig om, og det føles alt for meget som en kopi af noget der skete i Leigh Bardugos Grisha serie, som jeg heller ikke helt brød mig om.

Men alting var ikke skidt. Jeg fik blandt andet, helt uvidende, et signeret eksemplar.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig