onsdag den 14. november 2018

Mine boglige julegaveønsker 2018


Jeg ønsker mig ikke så lange bøger i julegave i år og det skyldes, at jeg oftest køber alle mine bøger selv (fordi jeg ikke kan vente med at få fingre i dem åbenbart). Jeg plejer at ønske bøger som jeg samler på, men nu har jeg efterhånden fuldført rigtig mange bog-serier og der har ikke lige været nogen nye der har fanget min interesse. Siden sidste år har jeg nemlig fået masser af vintage minis, fuldført mine Folio society Jane Austen samling. Og min F. Scott Fitzgerald Penguin Classics samling.

Folio Society er et britisk forlag/boghandler som udgiver de smukkeste bøger, både med illustreret indhold og smukt boghåndværk. Typisk er det klassikere de udgiver. Og hos dem kan jeg altid finde noget jeg ønsker mig, og i år har jeg da også tre på listen fra dem af.



1. Den første bog jeg ønsker mig fra Folio Society er den engelske Peter Plys: The House at Pooh Corner. Den vil passe helt perfekt til den bog jeg har i forvejen. Der er tre plysbøger i alt - men den sidste er en digtsamling og jeg har ikke helt besluttet om den også skal herhjem og bo.

2. Tales of the Greek Heroes er en ny udgivelse fra Folio Society og alting græsk mytologi vil jeg som altid rigtig gerne eje. Især når det er en så smuk bog som denne.

3. Denne fine Tolkien bog fra Folio Society er virkelig et must for enhver der kalder sig fan af Tolkien. Det er nemlig en samling af mange af hans noter og tegninger - som han brugte til at skabe Middel Earth.

4. Jeg er begyndt at læse Outlander serien og jeg har planer om at blive ved med at læse i serien, til jeg er færdig. De er kæmpe murstenstykkelse, så det varer nok lidt før jeg når til bind 4, 5 og 6 som er her. Men jeg ønsker mig dem alligevel så de kan pynte på mine reoler indtil jeg er klar til at læse dem.

5. Dette er nok lige pt. den eneste bog-serie jeg stadig samler på. Det er en serie med børneklassikere og det fantastiske ved dem er at de er designet og illustreret af Minalima (de står blandt andet bag designet på Harry Potter filmatiseringer mv) Bogens design har interaktive detaljer som bare er så fine og helt perfekte til at give bøgerne stemning. Jeg mangler indtil videre Peter Pan og The Jungle Book i min samling, men de kommer løbende med nye til.

6. Bøger er magiske og kraftfulde. Den her bog 'Books that changed history' lover at gå mere konkret ind og fortælle hvilke bøger der har ændret hvad i historien. Det synes jeg lyder vanvittig spændende. Så den kom på ønskelisten det øjeblik jeg så den på instagram.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig