lørdag den 22. december 2018

One Day in December









One Day in December

Forfatter: Josie Silver
Enkeltstående bind
Genre: Julehistorie, realisme, kærlighed
Målgruppe: Voksne

Bogen fås endnu ikke på dansk


One Day in December skulle være årets store juleudgivelse, men efter endt læsning må jeg sige, at jeg sidder tilbage med en enorm skuffelse i kroppen. Sikke en dårlig julebog. There I said it. En stor del af årsagen til at One Day in December ikke fungere for mig, er faktisk måden den er skrevet på. Der er ikke rigtig noget ved skrivestilen der tiltaler eller formilder mig. Jeg rullede konstant øjne af personernes tanker om dem selv eller deres handlinger.

Selve historien fandt jeg heller ikke særlig interessant eller spændende. Så det var helt forfærdnetlig kedeligt at komme igennem - især også fordi der ikke var nogen ordentlig kemi mellem personerne, ej heller en ordentlig kærlighedshistorie - og humor skulle jeg kigge langt efter.

Måske kunne hyggelige julescener og masser af julestemning have reddet oplevelsen for mig, men det var desværre ikke rigtig tilfældet.

Normalt giver jeg kun under tre stjerner når jeg føler, det drejer sig om en bog der aldrig skulle være blevet udgivet. Og sådan har jeg det også med den her bog. Den er alt for let købt og minder mest af alt om et forsøg på at lave et julehit. Men den formår ikke engang at være en døgnflue.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig