onsdag den 6. februar 2019

Mit år







Forfatter: Mette Holm
Genre: Kalenderbog
Målgruppe: Alle
Udgiver: Muusmann forlag

Tak til Bog & ide for anmeldereksemplaret


Ud over at gøre det en kalender skal - give overblik og ro i hovedet - er det også en bog fyldt med øvelser, som vil gøre det lettere for dig at skabe tanker, der bringer dig opad. 



Nyt år - ny kalender. Der gik lidt tid før jeg fik bogen hjem, da den har været så populær at den var røget i restordre. Men nu er den her og jeg elsker at have en håndgribelig kalender til at holde styr på mine aftaler - for hvis der er noget jeg er rigtig god til at glemme, så er det klokkesletter - og jeg er ikke god til at bruge min telefon. Der er et eller andet over en fysisk kalender der gør, at jeg føler at jeg har mere styr på alting hvis det står i en kalender.

En ting jeg ikke har været så glad for indtil videre med denne kalender er at jeg er træt af at der ikke står ugenavne i den. Hverken i månedskalenderen eller på datoerne. Det savner jeg rigtig meget. Først troede jeg det var fordi man kunne 'genbruge' (i hvert fald salgsmæssigt) år for år, men det tyder det ikke på, da påske og weekender er listet. Så det fravalg forstod jeg ikke rigtig årsagen til.

Jeg drømmer også om engang at få en kalenderbog med to læsebånd (heri er også kun ét) - en til at sætte ved dagene som de går - og en til at have fast ved månedskalenderen.

Bogen indeholder en række personlige udviklings spørgsmål - og hver uge er der en ny fokus opgave - f.eks. at være mere gavmild med sine følelser eller at være mere selvkærlig. De er helt sikkert en smagssag. Det tiltalte mig rigtig meget at det her var en kalender der fokuserede mere på ens personlige udvikling frem for ens krop - motionsmål - kostmål. Men jeg kommer ikke til at bruge det kan jeg mærke, ligesom jeg ikke bruger motions- og kostmål i kalendere. Min kalender har kun ét formål, at styre mine aftaler og skrive ting ned jeg skal huske. Men det er som sagt rigtig meget en smagssag og man kan jo bruge bogen som man har lyst til.

Selve bogens design er voldsom fin med dens sarte lyserøde instagram venlige farve - og med guldfolien og ellers gode kvalitet. Det er ikke en bog jeg ville tage med i tasken - både fordi den er lidt sart men også fordi der er gods i den, så den er lidt tung at slæbe med sig. Det er helt klart en bog der egner sig bedst til at ligge og se smuk ud (samtidig med den er nyttig) på sit arbejdsbord eller på hjemmekontoret / sofabordet.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig