onsdag den 6. marts 2019

Fire with fire




Fire with fire
Forfattere: Jenny Han og Siobhan Vivian
Serie: Burn for Burn #2
Genre: Overnaturlig realisme
Målgruppe: YA


Bogen fås ikke på dansk



Lillia, Kat, and Mary had the perfect plan. Work together in secret to take down the people who wronged them. But things didn’t exactly go the way they’d hoped at the Homecoming Dance. Not even close. For now, it looks like they got away with it. All they have to do is move on and pick up the pieces, forget there ever was a pact. But it’s not easy, not when Reeve is still a total jerk and Rennie’s meaner than she ever was before.



Jeg var ret begejstret for ‘Burn for burn’ som var første bog I serien. Fire with fire er anden bog. ’Burn for burn’ handler om tre meget forskellige piger der finder sammen og planlægger hævn mod en række folk der har gjort dem noget. Jeg kunne godt lide konceptet. Jeg kunne også rigtig godt lide at færdes i deres skolemiljø på den lille ø og følge med i om deres planer ville lykkes.

’Fire with fire’ starter hvor første bog slutter, nemlig med at redde en masse tråde ud, så jeg kedede mig mere eller mindre de første 100 sider. Det er stadig meget hyggeligt at følge de tre piger i skolemiljøet på den lille ø, men der har ikke rigtig nogen planer som gør historien spændende på samme måde som den første bog gjorde.

Der skete endelig noget omkring midten af bogen der kunne holde min interesse, og den holdte faktisk næsten op til slutningen, men selve slutningen var jeg ikke fan af. Bog-serien ligner ved første øjekast en realisme historie, men det er det faktisk ikke, der ligger hele tiden et overnaturligt element og ulmer, og det er særligt det jeg er lidt skuffet over afsløringen af hen imod slutningen.

Så på den ene side var det en meget tung og skuffende læseoplevelse, dog med nogle gode elementer indimellem, så jeg tror stadig jeg vil læse konklusionen ’Ashes to ashes’ på et eller andet tidspunkt.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig