mandag den 16. september 2019

The Winner's Curse






The Winner's Curse

Forfatter: Marie Rutkoski
Genre: Dystopia
Målgruppe: YA

Bogen fås ikke på dansk


Winning what you want may cost you everything you love... As a general’s daughter in a vast empire that revels in war and enslaves those it conquers, seventeen-year-old Kestrel has two choices: she can join the military or get married. But Kestrel has other intentions.  One day, she is startled to find a kindred spirit in a young slave up for auction. Arin’s eyes seem to defy everything and everyone. Following her instinct, Kestrel buys him—with unexpected consequences. It’s not long before she has to hide her growing love for Arin.


Jeg tror jeg er kommet for sent i gang med at læse The Winner's Curse. Bogen er nemlig super elsket af mange og jeg var efter endt læsning egentlig bare meget mehh... Bogen var faktisk virkelig udmærket og super underholdende, men det var lidt som om jeg havde læst historien før. Ikke fordi jeg som sådan har læst noget der er en direkte kopi af den. Den virker bare genkendelig og ja, dateret er nok det bedste ord for den. Jeg tror det er sådan noget der sker når man læser en bog noget senere end den er udkommet, i hvert fald når det handler om YA som altid er i rivende udvikling. Nogle bøger holder bare bedre end andre på sigt. Måske fordi de er blevet kopieret for mange gange og det er selvfølgelig ikke forfatterens skyld, men ja jeg ender alligevel på tre stjerner, fordi jeg hverken hadede den eller elskede den. Den var faktisk bare lidt ligegyldig efter endt læsning. Desværre.

Marie Rutkoski skriver rigtig godt og jeg kunne helt sikkert godt finde på at samle en af hendes fremtidige bogudgivelser op, men jeg kommer ikke til at læse videre i den her serie. Den er ikke særlig mindeværdig og her bagefter har jeg utrolig svært ved at se kærlighedshistorien for mig. Hovedpersonen var lidt atypisk - ikke den sædvanlige super søde og naive hovedperson - så hende kunne jeg faktisk godt lide at læse om. Men ja, generelt tror jeg bare bogen var lidt for tam for mig, der skete ikke nok og personerne kunne ikke fylde savnet nok ud.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig