mandag den 19. oktober 2020

Elementsygen

 







Elementsygen

Forfatter: Julie Midtgaard
Serie: Sprækken til Luscuro #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Tellerup

Tak til forfatteren Julie Midtgaard og Tellerup for anmeldereksemplaret
 

En mystisk sygdom rammer Luscuro. Der ser ikke ud til at være en kur, og elementkræfterne hjælper ikke – tværtimod! Samtidig nærmer placeringen sig; ceremonien der skal afgøre hvor Gry og de andre andetårsaspiranter skal i lære. De fleste sendes til deres respektive siksterbyer, men Grys navn lander et andet, meget farligere sted. Skal hun følge Gudindens vilje? Eller endnu værre, afslå? En hemmelighedsfuld del af Luscuro åbner sig langsomt mens dronning Sora vinder støtte fra utænkelig hånd ...

 

Elementsygen der er bind 2 i serien 'Spækken til Luscuro' er en solid efterfølger. Det føles som om historien fortsætter i samme stærke spor og den taber på ingen måde pusten eller kampen til bind 1. Samtidig føles bind 2 dog også som sin helt egen og jeg har store forventninger til en lige så stærk bind 3.

Historiens/forfatterens fortællerstil passer enormt godt til mig og jeg falder meget nemt og naturligt ind i historien og lader mig falde ned i begivenhederne. Stilen er så enkelt og ligetil at man så nemt kan lade sig rive med og det man oplever er både spændende og interessant. På den måde læser bogen nærmest sig selv.

Jeg elsker at følge Gry, som virker utrolig menneskelig - på godt og ondt. Hun leder selv handlingen frem, ud fra hendes valg eller personlighed og det giver en historie der er meget karakterdreven. Hvilket jeg som bekendt elsker - især når personen som her også udvikler sig. De veludviklede bipersoner er bare med til at gøre oplevelsen endnu bedre.

I denne bind 2 er de ramt af en epidemi (yes, meget aktuelt ikke) på overfladen, men meget af handlingen foregår i Luscuros undervandsverden - og det var ret forfriskende at opleve den magiske verden fra den side og samtidig gør det kun historien og verdenen endnu mere kompleks og interessant.

 

SHARE:

1 kommentar

  1. Tusind tak for din skønne, detaljerede anmeldelse :-) Jeg er så glad for, at du havde en god læseoplevelse! Mange tak fordi du vil med mig til Luscuro.

    Knus Julie

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig