mandag den 11. januar 2021

Blogstatus 2021

 



Sidste år besluttede jeg mig for at lave færre blogposts, helt præcis en hver fjerde dag. Det har desværre ikke helt hold stik. Jeg er ikke god til at gøre ting halvt. Eller rettere: føle at jeg gør ting halvt. 

Enten giver jeg den alt det jeg har eller også så går det desværre lidt i glemmebogen - eller også skal årsagen simpelthen findes i at det måske er på tide at forny den måde jeg blogger på. Nu har jeg stortest blogget på samme måde de sidste 9 år - dog med gradvise ændringer - det er måske på tide at jeg finder ud af hvad det er der gør mig begejstret for at komme ind på bloggen og skrive en helt masse som jeg gjorde førhen. 

Det hjalp heller ikke at jeg i 2020 fik en mindre læsestrejke. Det var ikke så godt. Heldigvis har jeg fundet mit læse-mojo igen og det - i sig selv - er fantastisk. 

Førhen var jeg begejstret for at dele alt hvad jeg læste med omverden. Få aktuelle bøger til anmeldelse, læse dem og skrive hvad jeg synes om dem. Og nøj, hvor havde jeg mange meninger. Det har jeg altid haft, det er nok årsagen til at jeg begyndte at anmelde, for ligesom at få luft for alle mine tanker og meninger. 

Siden er min tid blevet mindre og jeg har derfor ikke rigtig mulighed for at modtage anmeldereksemplarer længere, for det optager tid for det jeg virkelig brænder for at læse. Det har været lidt en process at komme til den konklusion, for jeg har også en ide om at jeg personligt (blogmæssigt) ER mere aktuel, når jeg læser og anmelder de aktuelle bøger og ikke bare kun dem jeg selv godt kunne tænke mig at læse. 

Jeg har altid i den tid jeg har blogget haft jer mine læser i tankerne som det første. Hvad kunne være interessant for jer at høre om. Hvilke bøger kunne i tænke jer at få en ide om ville kunne være noget for jer eller ej ... og jeg har ikke fået den ligning til at gå op endnu der hedder at jeg nu læser mere for min egen skyld en for jeres. 

Men jeg elsker blogmediet og er bestemt ikke færdig med det endnu. Så jeg vil prøve at blive bedre til at skrive mere om de steder hvor jeg rammer jer. 

Så jeg har tænkt mig at forsøge med at lave et indlæg hver fjerde dag og så blande det med nogle (forhåbentlig vlogs) - jeg filmede 3 stks før jul og har ikke haft tid til at redigere dem endnu - anmeldelser - tanker og læseoplevelser. Og masser af læsebegejstring. 





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig