onsdag den 29. september 2021

Bagværk

 



Bagværk

Favoritter fra Cathrinebrandt.dk

Forfatter: Cathrine Brandt

Genre: Kogebog

Målgruppe: alle der elsker at bage

Udgiver: Cathrine Brandt


Tak til Bog&ide for anmeldereksemplaret / reklame  


Madblogger Cathrine Brandt har udgivet en kogebog med 83 opskrifter, så du kan servere perfekt bagværk hver gang. Til morgenmaden, den gode frokost, i madpakken, til eftermiddagskaffen, aftensmaden og til festlige lejligheder.


Den her bagebog er noget nær det mest perfekte jeg har længe har set. Eneste grund til at den ikke får seks stjerner er pga. bogens opsætning og at smagen ikke altid har fokus. Det der til gengæld er i fokus er at man med denne bog i hånden kan lave det perfekte bagværk hver gang. Alle opskrifterne er tydeligt gennemtestet ned til mindste detalje og man får virkelig flot og lækkert bageværk ved at følge opskriften. 

Det bedste ved bogen er faktisk bogens aller første sider som indeholder de bedste bagetips fra en mester på området. Jeg sad med mange aha oplevelser, ahh.. det er derfor at man skal gøre sådan og sådan. Jeg elsker når tingene får mening. 

Kogebogen giver dig ikke kun fantastiske gennemtestede opskrifter som virker hver gang men den gør dig også til en bedre bager generelt og viden som andre kogebøger synes at gemme på og aldrig afslører. 

Man kommer dejligt vidt omkring i bogen, udover de indledende FANTASTISKE bagetip sider, er der afsnit med boller, brød, kager, cookies, kiks og småkager og sidst men ikke mindst koldhævet bagværk. Hvilket jeg burde have lavet i stedet for de 3 opskrifter jeg forsøge mig med.








Som altid forsøger jeg mig nemlig med 2-3 opskrifter og - ja, typisk mig så vælger jeg altid de opskrifter på ting som jeg selv efterhånden har fundet vores families perfekte opskrift for - men jeg tænker altid, hvis nu jeg finder en der er endnu bedre så vil det jo være kæmpe stort. Surprise, det gjorde jeg ikke. Jeg tror bare jeg bliver nødt til at erkende, at de opskrifter vi efterhånden har brugt herhjemme noget tid er groet fast på os og at vi aldrig finder en bedre udgave.

Men, men bollerne lå utrolig tæt på mine egne boller, så dem kan jeg i hvert fald stå 100% inde for at de er virkelig virkelig gode. Faktisk bliver jeg nødt til at lave de her boller igen samtidig med mine egne for at se hvad forskellen er. 

Sconsene var meget mere sprøde end dem jeg plejer at lave - hvilket faktisk var enormt lækkert at sætte tænderne i, men de falder på smagskontoen. 

Chocolate chip cookiene var mere fyldige end mine egne da der var brugt rugmel, hvilket er en hel igennem fantastisk ide - men igen min egen opskrift er groet på mig. For mig er smagen bedre og den er knap så omstændig at blande sammen for at få den perfekte smag som disse. 








Selve bogens opsætning generede mig en hel del, det virker ikke til at det er en boggrafiker der har sat bogen op, i hvert fald er der en masse tekniske grafiske fejl som man simpelthen ikke vil lave som boggrafiker. Men det er helt sikkert ikke noget de fleste tænker over, det er kun fordi det er min profession at det er så tydeligt en torn i øjet. Alligevel kan det godt være nogen tænker over at bogen er meget stor og tyk og egentlig ikke behøver at være det. Fonten er kæmpe så opskrifterne behøvede ikke at fylde fire sider men kunne nøjes med to, hvilket ville have gjort bogen meget mere handy at have med i køkkenet. Men måske man har ønsket at bogen skulle 'se ud af mere'. Hvilket den faktisk ikke havde haft behov for, for der er 83 opskrifter i bogen og man har lyst til at lave dem alle. 

Men altså jeg kan ikke få hænderne ned over bogens indhold. Kæmpe anbefaling herfra. 





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig