torsdag den 25. juli 2013

Jack the Giant Slayer anmeldelse



Her den 23 juli udkom Jack the Giant Slayer på Blueray og DVD. Så den skulle vi jo helt klart se. Jack spilles af Nicholas Hoult (Warm Bodies og X-men)

'Jack the Giant Slayer' er et moderne eventyr, hvor en årelang fred mellem mennesker og giganter bliver truet, da en ung bonde (Nicolas Hoult) leder en ekspedition til giganternes rige i håbet om at finde en kidnappet prinsesse.

Filmen er Bryan Singers udgave af eventyret 'Jack og Bønnestagen'.


Jeg havde ikke de største forventninger og det var måske også godt nok. For så havde jeg først rigtig blevet skuffet. Filmen var åbenbart heller ikke god nok til at komme i biograferne herhjemme.

Det er egentlig underligt at filmen ikke var en succes. For den er fyldt med storslået fantastiske billeder, der er masser af humoristiske scener, der er kærlighed, eventyr og nervepirrende aktionøjeblikke.

 
 
På trods af denne pakke med det hele, blandet med en smule magisk festøv, så er der bare et eller andet der gør at den ikke virker. Det er der sikkert mange spekulationer om, og mit bud er nok at jeg synes den mangler noget ægte. Den er næsten alt for perfekt, så perfekt at det faktisk slet ikke holder. Selvom vi ser karakternes hjerter, så er det som om det ikke rigtig bider sig fast. Det er lidt svært at forklare, for jeg synes virkelig, at denne film burde holde 100%, men det gør den bare slet slet ikke.
 
Dog vil jeg sige at hvis man ikke har de store forventninger og bare skal se noget let med familien, så er Jack the Giant Slayer et godt bud på en eventyrsfilm. I hvert fald hvis i har set alle de andre som er noget ved.
 




Nyd filmen for det den er. Nyd de fantastiske farvestrålende storslåede scener med slotte i baggrunden og en kæmpe i forgrunden. Og fået et godt grin.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig