mandag den 5. august 2013

Kan du gætte hvem jeg er? anmeldelse

Kan du gætte hvem jeg er?

Forfatter: Ally Carter
Serie: Gallagher Girls #3
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: Don't Judge a Girl by Her Cover
Genre: Contemporary
Målgruppe: YA
Udgiver: Forlaget Alvilda

Da dette tredje bog i en serie, kan der forekomme spoilers, find i stedet min anmeldelse af første bog her

Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret










Cammie er fanget på et tag med sin venine Macey og drengen Preston, søn af en præsidentkandidat. Og kun ved hjælp af Cammies særlige evner undgår de at blive kidnappet af sortklædte skikkelser. Efter den sindsoprivende episode er Macey ikke længere den samme glade pige, og Cammie er bange for at miste sin veninde, som bliver mere og mere fjern. Det bliver ikke bedre af, at Macey nu står under 24-timers beskyttelse af CIA - og af Cammies tante, Abby, tidligere studerende ved Gallagher-akademiet, topagent og toplækker. Men det, der for alvor slår Cammie ud af Balance, er, at der også er blandet en anden toplækker person ind i sagen. En dreng, som hun TROR, hun ser alle vegne. Indtil hun pludselig VED, at hun ser ham ...


Gallagher Girls serien bliver bare ved med at imponere mig. Ally Carter skriver en fængslende historie, med et flot spundet plot. På mange måder minder serien mig om en pige udgave af Harry Potter bøgerne. Der er mysterier der skal løses. Spændende og forunderlige lektioner der skal gennemgås. Robuste loyale venskaber. En klog hovedperson som har et mod alle vil misunde hende. En overhængende fare der lure. Og overraskelser af finde.

Jeg er blevet afhængig af Gallagher Girls serien. Den er så spændende og samtidig kan jeg til tider ikke lade være med at grine højt. Det elsker jeg ved den her bog. Den gør min hverdag endnu sjovere.

Da jeg startede på serien i sin tid, frygtede jeg lidt for spionkonceptet, men det behøvede jeg slet ikke at have været bange for. Jeg er i gode hænder hos Ally Carter. Hun har et fuldstændig realistisk syn på det at blive trænet til spion/hemmelig agent. Hun væver ikke et drømmeslør om det. Hun er godt klar over konsekvenserne for en spion og den undertone ligger mellem linjerne.

Zack er tilbage! Yay! Det er næsten det bedste ved hele serien. Desværre ser vi alt for lidt til ham, men serien er heldigvis ikke ovre endnu.

Sproget er let og passer perfekt til det tempofyldte plot. Slutningen åbner op for et endnu større plot, som højst sandsynligt kommer til at dominere resten af serien. Det lover i hvert fald rigtig godt.

Det eneste minus - bogen er den mest forudsigelig bog i Gallagher Girls serien indtil videre.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig