tirsdag den 6. august 2013

Top 10 tirsdag - bøger jeg ville ønske havde en fortsættelse

Dagens emne er udvalgt af The Broke and The Bookish, og er derfor ikke mine egne.

Dagens emne er:  Top Ten Books I Wish Could Have Had Sequels (they were complete stories but you just could have read more and more about these characters or set in that World)

Top 10 afsluttede serier/bøger jeg ville ønske havde endnu en fortsættelse.

Jeg troede fuldt og fast på at jeg kunne finde masser af eksempler på serier jeg gerne vil have en fortsættelse på. Men så nemt var det lige pludselig heller ikke. Måske er det i virkeligheden grundet på frygt. At jeg frygter at den perfekte afslutning ville blive ødelagt af endnu en bog. Så skulle jeg måske i stedet liste alle de bøger hvis slutning jeg ikke kunne lide, men det virker også lidt nytteløst, eftersom at hvis de ikke kunne begejstre mig nok til at, jeg kunne lide slutningen bare lidt, så er det jo ikke værd at få en fortsættelse som måske ender med, at gøre serien endnu dårligere.

De første fire var dog utrolig nemme, og de andre gav også mening til sidst. Og pludselig dukkede der også en 11. og 12. op, så nogle gange skal man bare give det noget tid. ;0)



Jeg får aldrig nok af J.K. Rowlings enestående verden og det farvestrålende persongalleri. Aldrig. Harry Potter som voksen, kunne være utrolig interessant.




Ringenes Herre 4. Fordi jeg bare elsker den verden, og alle karakterne. Hvad der er endnu bedre, så vil vi få hele fire storslåede film. 




Borte med Blæsten ønsker jeg mig rigtig meget en fortsættelse af. Godt nok har jeg ikke læst den, men jeg har hørt at den slutter ligesom filmen. Og selvom der findes en uofficiel fortsættelse som jeg så har læst mange gange, så drømmer jeg alligevel om at kende den rigtige forfatters ide om fortsættelsen. Jeg har aldrig følt at den uofficielle fortsættelse var helt rigtig.





Det Gyldne Kompas serien var helt fantastisk, det eneste der nager mig her mange år efter, er slutningen. Så jeg kunne rigtig godt tænke mig en fortsættelse hvor slutningen forhåbentlig er bedre. Jeg har bestemt heller ikke noget imod at være i selskab med flere talende isbjørne.





Stardust, igen pga. en helt unik og fortryllende verden, som man kan være i for en stund.





Grimms eventyr om Askepot, har altid gerne ville vide hvad der skete efter Happy ever after. Jeg følte altid at prinsen først skulle til at lære hende at kende og omvendt.





Sjove universitetsstuderende Mia kunne jeg sagtens se for mig. Hun har endnu flere uheldige situationer tilbage i posen det er jeg sikker på. 





En Twilight 5 kunne være godt, fordi jeg synes volturi mangler at få nogle bank.





Jeg synes unearthly serien var så gennemført og unik, at jeg sagtens tror der kunne være endnu en bog i serien, uden at det ødelagde den.




Sanddrømmeren var jeg sådan lidt, hvad... kommer der ikke flere bøger?... da jeg havde læst den. Det synes jeg er synd, for det er en rigtig spændende nordisk mytologi verden. Ved at få en 2'er kunne vi have fået mere dybde.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig