torsdag den 29. august 2013

Kimæras hævn anmeldelse

Kimæras hævn

Forfatter: Lene Kaaberbøl
Serie: Vildheks #3
Illustrator: Anders Walter Hansen
Genre: Fantasy, hekse
Målgruppe: Børn
Udgiver: Forlaget Alvilda


Læs først Ildprøven og Viridians Blod












“Er han død?”
Clara tør næsten ikke spørge, for det er hendes egen vildven Kat det gælder. Hans liv hænger i en spindelvævstynd tråd, og hvis Clara vil redde ham, må hun følge et spor der fører hende lige i kløerne på dødsfjenden Kimæra …

Kimæras hævn er tredje bog i serien om Clara, hendes kærlighed til dyr og hendes kamp for at overleve som vildheks i en verden hvor magi ikke ligefrem er barnemad.


På mange måder er den tredje bog, Kimæras hævn, endnu bedre end 2'eren. Den hænger utrolig godt sammen, og den er rigtig godt fortalt. Og så er den mere spændende. Jeg har bare et men. Og det er at jeg ikke synes, at Clara går igennem nogen udvikling. Hverken som pige eller som vildheks. Bogen står generelt lidt stille, der er ikke så meget fremdrift. Det er en slags limbo bog.

Det eneste vi får afklaret er alt det omkring Kimæra, men selv her synes jeg det er en smule forvirrende omkring alt det med hvorfor Kimæra er efter Clara.

Jeg elsker at læse serier og det gør jeg fordi jeg elsker gensynet med de karaktere jeg holder af, og jeg elsker at der er plads til et større plot. Begge dele er her rigtig godt opfyldt. Jeg elsker at være sammen med Kat, Claras moster, Clara og alle de andre farverige personer som Lene Kabberbøl så flot har skabt.

Jeg har ret store forventninger til den næste bog i serien, da vi nu er blevet færdige med Kimæras historie. Og mon ikke Clara så for endnu større udfordringer.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig